SBB SMANJUJE ULAGANJA U KANALE I SADRŽAJ JER GUBI PRIHODE PA PREKO LEĐA KORISNIKA POKRIVA MINUS: Režu troškove pred svoju prodaju

Dragan Šolak, vlasnik Junajted grupe i SBB-a, nakon neuspeha na tržištu odlučio je da se povuče sa srpskog tržišta pa je uspostavio krizni biznis model. Umesto borbe za povratak korisnika kroz ulaganja u sadržaj i kanale, njegova kompanija SBB najavljuje izbacivanje TV Prva i TV B92 (a priča se i o TV Happy) iz svoje mreže, a prodala je i najgledanije formate iz svoje produkcije televiziji Pink uprkos tome što je najavljivano veliko pojačanje programa na Nova S.

Šolak praktično sve karte stavlja na politički rijaliti koji proizvode N1 i Nova S i na taj način SBB pretvara u političku organizaciju, koja ima za cilj da postigne najbolju cenu prilikom predstojeće prodaje. To objašnjava zašto SBB sve češće i sve vulgarnije ulazi u direktne političke obračune sa državom i njenim zvaničnicima.

Kurir otkriva pravu pozadinu ovih odluka i raskrinkava pokušaj manipulacije javnošću kroz beskrupulozno skretanje pažnje na politički teren. U narednim danima intenzivno ćemo pratiti ovu temu jer je to u direktnom interesu javnosti i građana Srbije, potpuno svesni da ćemo biti predmet napada Šolakovog mehanizma.

Režu kanale i sadržaj ne vodeći računa o svojim korisnicima

Smanjenje tržišnog učešća SBB-a sa 55 na 43 procenta i stalni pad broja korisnika rezultat su drastičnog smanjenja kvalitetnog sadržaja na SBB mreži. Njihovi kanali beleže nisku gledanost, N1 i Nova S stagniraju i sve su neprofitniji, a sportski kanali koji su im doskora bili perjanica su u „slobodnom padu“ gledanosti usled gubitka prava za najatraktivnija fudbalska takmičenja koja su se preselila kod konkurencije.

Gubitak broja korisnika logično negativno utiče na poslovne bilanse te kompanije. Kada se tome doda sve veća zaduženost Junajted grupe, jasno je da je jedino rešenje smanjenje troškova koji se izdvajaju za sadržaj na SBB TV platformi, a to direktno ide preko leđa njihovih korisnika, koji će za isti novac dobijati sve manje kvalitetnog program/kanala. O tome za Kurir svedoče i izvori iz same kompanije:

„Našem menadžmentu (menadžmentu SBB/Junajted grupe) potpuno je jasno da je kompanija izgubila tržišnu utakmicu. Telekom je preuzeo ne samo primat u pogledu tržišnog učešća već i u proizvodnji televizijskih sadržaja. Dodatni problem za SBB/UG jeste i slaba gledljivost i mali šer televizija N1 i Nova S, koje se nalaze u našem vlasništvu. Ulaganja su bila veća u odnosu na ostvarene prihode. Očekivao se rast prihoda koji ne samo da se nije desio već obrnuto“, ukazao je izvor Kurira iz samog vrha Junajted grupe.

Nema para ni za program na Nova S

Naš sagovornik navodi i da je „pitanje da li SBB uopšte ima 38 miliona evra da plati za emitovanje paketa Prve TV i B92.“

„Jer očigledno je da Junajted grupa, uprkos tome što traži nacionalnu frekvenciju i najavljuje ulaganja u program za Novu S i što navodno nastoji da od nje napravi visokokomercijalnu entertejnment televiziju, umesto da na toj televiziji emituje najkomercijalnije sadržaje iz svoje produkcije poput emisija ՚Zvezde Granda՚ i ՚Nikad nije kasno՚, ona te sadržaje prodaje TV Pink. To jasno govori da Grupa niti više ima novca za dalja ulaganja niti gaji iluziju da njeni kanali poput Nove S mogu da ostvare neku ozbiljniju gledanost, a pogotovo ne veruju da mogu da postanu profitabilni“, objašnjava naš izvor iz vrha Junajted grupe.

U prilog tome da im nedostaje novca izvor otkriva i da vrh Junajted grupe sada vrši pritisak na svoju kompaniju za medijski marketing Dajrekt mediju(koju je Šolak na volšeban i netransparentan način kupio od Dragana Đilasa) da usled velike neprofitabilnosti Nove S i N1 novac klijenata sve više odvaja za ove slabo gledane kanale u vlasništvu SBB-a, što je nekomercijalno delovanje i direktno protivno interesima klijenata agencije čiji se novac rasipa.

Nezavisni posmatrači, ali i sami izvori iz Grupe, ukazuju i na okolnost da Šolak u godini kada prodaje kablovski operater SBB (što je posao o kom su pregovori skoro pri kraju) ne sme da dopusti da njegova kompanija ulaže dodatni novac u kanale/sadržaj. Procene govore da bi faktura od 38 miliona evra, koju bi SBB morao da izdvoji godišnje za emitovanje TV Prva i B92, umanjila vrednost te kompanije za skoro 400 miliona evra!

Šolakova manipulacija javnošću

U takvim okolnostima, Šolak je shvatio da dalje ulaganje u proizvodnju sadržaja i sve ono što unapređuje biznis na kablovskom i medijskom tržištu za njega više nije isplativo, zbog čega je svoje preostale, sve skromnije investicione potencijale usmerio u pravcu politike i onih političko-medijskih instrumenata koji mu u polju politike mogu doneti nekakvu korist. Ovo je glavni razlog što nikada nisu ni imali nameru da daju ponudu za TV Prva i TV B92.

U besparici i suženom manevarskom prostoru koji mu je preostao, Šolak je odlučio da spas potraži u intenziviranju politizacije sopstvenog poslovanja kako bi, glumeći žrtvu delovanja institucija države Srbije, za sebe ishodovao privilegije pre prodaje, a koje drugim tržišnim akterima nisu dostupne, kao što su nacionalna frekvencija za Nova S, privilegovana cena za kanale TV Prva i B92, odbijanje da svoje kanale registruje u Srbiji, dodelu licence za izgradnju 5G mreže i puno toga još. U tom nastojanju najbeskrupulozniji srpski tajkun nikada nije birao sredstva, a Kurir je u svojim brojnim analizama jasno identifikovao složeni političko-medijski mehanizam koji je vlasnik Junajted grupe formirao kako bi se obračunavao sa svima onima koji su se našli na putu realizaciji njegovih privatnih interesa.

Dubok nakon televiziji Pink

I dok je nekada nastojao da se obračuna sa svima koji su, iz njegove perspektive, bili na drugoj strani, svestan manjka resursa i mogućnosti koje su mu preostale, Šolak danas povlači poteze koji su doskoro bili teško zamislivi. Svojim poslednjim odlukama SBB i Dragan Šolak izabrali su TV Pink za ključnog partnera za svoje programe i može se reći kroz svoja saopštenja «duboko se poklonili» Željku Mitroviću i TV Pink (inače medijskoj kući sa kojom Kurir ima dobre odnose) tako što su mu odali priznanje za rad i rezultate.

Iz ovakvih postupaka jasno je da vlasnik Junajted grupe pokušava istovremeno da nastavi svoj politički rat protiv aktuelnih vlasti u Srbiji i Telekoma kao svog glavnog konkurenta, ali i da u onima koje je do juče žigosao i optuživao da su medijski stubovi te iste vlasti sada traži izlaz i slamku spasa za sebe i svoj posrnuli biznis.

UDARNA VEST.rs

Share
guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare