Ti nisi broj na vagi

Nisi ni broj garderobe, ni oznaka S ili L. Ti si mnogo toga, ali nisi “plus size” niti “skinny”.

Tvoj trenutni izgled te ne definiše kao osobu i nije tvoj identitet. To je trenutno stanje, mera koja opisuje nešto, koja nam može biti od velikog značaja da znamo odakle krećemo i pratimo kuda idemo.

Način na koji razgovaramo sa sobom je važan. Mi smo misleća i emotivna bića, reči koje nam govore drugi, a posebno reči koje upućujemo sami sebi imaju neko značenje. Njihov doživljaj je ono što će da kreira neku akciju, bilo da je to da istrajemo na putu ka svom cilju ili da dignemo ruke. Zato budite blage prema sebi, zamislite da pričate sa najboljom drugaricom koju želite da ohrabrite da ostvari svoje snove, a ne da je pokolebate i učinite da se preispituje i sumnja u sebe.

Praćenje broja kilograma jeste deo procesa telesne transformacije, ali nije i njegova suština. Posmatramo ga kao jedan parametar, ali ne i jedini. Celu sliku nam daje niz parametara napretka koji nam pomažu da donesemo neke odluke kako bismo postigli svoj cilj.

Ceo pristup telesnoj transformaciji nije zasnovan samo na fizičkom već i na mentalnom zdravlju. Ta dva pojma su nerazdvojiva jer fizičke promene utiču na psihu, kao i obrnuto. U ovome leži delimično i odgovor zašto neki koji znaju dovoljno šta treba da rade, a šta ne, ipak ne postižu željene rezultate. Nekada je potrebno zagrebati dublje i problem sagledati iz drugačijeg ugla.

Praćenje rezultata, sa druge strane, jeste važno. Ne možemo znati kuda idemo ako ne znamo odakle smo krenuli i nemamo metriku u kom se pravcu krećemo. Ujedno, praćenje progresa jeste velika motivacija i najsladji deo procesa. U želji da uvek budemo motivisani kao na početku, imamo potrebu da često stajemo na vagu ne bismo li, podstaknuti napretkom, obnovili našu motivaciju da nastavimo dalje.

Medjutim, tu se krije zamka! Često stajanje na vagu može da ima upravo suprotan efekat. Naša kilaža da dnevnom nivou može da varira i do 2kg i često merenje može da nam kaže da je progres izostao, iako zapravo nije. Naš mozak prima informaciju da nismo ostvarili željeni napredak i to postaje plodno tlo za toksične misli. Verujem da ste ih čuli već do sada i da znate koliko daleko mogu da odu ako ih ne zaustavimo na vreme. Najčešća odustajanja se dešavaju upravo na ovaj način, a prate ih misli da nismo dovoljno: vredni, dosledni, uspešni…

Zbog svega ovoga je veoma važno da ne stajemo prečesto na vagu. Na početku se izmeri težina i obimi i odrede tačke provere, kada radimo ponovna merenja i obavezno sve beležimo kako bismo imali dobar uvid. Najčešće je to na 3 nedelje ili na mesec dana. Dobro je da u medjuvremenu “ne varamo” i ne stajemo na vagu kako ne bismo poljuljali sebe i umanjili motivaciju.

Ono što je veoma važno da imamo na umu jeste da progres nije linearan. To znači da nećemo uvek imati napredak i da on neće ići uvek istom brzinom. Zato pustite da rezultat dodje, a vi radite u medjuvremenu sve što je planirano. Pratite svoj plan ishrane i redovno radite svoje treninge i dajte sve od sebe i rezultati sigurno neće izostati.

Telesna transformacija je maraton, nije trka na 100m, toga moramo da budemo svesni. Delovaće nam nekada da je drugima lakše nego nama. Dosta žena se bori sa izgledom svog tela, pa čak i one kojima biste pozavideli na figuri. Dobar izgled nije merilo zadovoljstva.

Važno je da znate da niste same! Ne čekajte da budete srećne i zadovoljne tek kada nešto postignete, već pokušajte da razumete sebe i kreirate dugoročnu promenu koja će biti korisna za vas.

Autor teksta:

Marina Ilić (@marinafitmama)

Marina je specijalista za korektivne vežbe za trudnice i porodilje, fitnes trener i savetnik za ishranu i suplementaciju. Osnivač je velike zajednice žena koje su okupljene na instagram profilu @marinafitmama na kom kanalu je prikazan aktivan porodični život mame sa dvoje dece. U prvi plan ističu se svakodnevne aktivnosti koje prate period odrastanja i prilagođavanja novim obavezama. Vodi se računa o zdravom ophođenju prema životu, kupovini, ishrani,  oblačenju, putovanjima i još mnogo toga. Za sebe navodi da joj je misija da podrži žene da budu zdrave, funkcionalne, zadovoljne sobom i svojim životom, a da dečije odrastanje bude što bezbrižnije.


Share

guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare