200 km na sat, 36 minuta i skoro 3 miliona putnika za godinu dana – Obeležena godišnjica od puštanja brze pruge Beograd – Novi Sad

U okviru međunarodne pruge od Beograda do Budimpešte danas je obeležena i prva godišnjica od puštanja u saobraćaj brze pruge Beograd – Novi Sad, a podaci o prometu za prethodnih 365 dana iznad su svih očekivanja – skoro tri miliona putnika za godinu dana!

Ceremoniji su prisustvovali premijerka Ana Brnabić, predstavnici investitora, kompanije „China Railway International Company“, ambasadorka NR Kine u Srbiji Čen Bo, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, predsednik Skupštine AP Vojvodine Ištvan Pastor, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić…

Najznačajniji projekat u ovom delu Evrope

Izgradnja brze pruge Beograda-Budimpešta najveći je i najznačajniji infrastrukturni projekat u ovom delu Evrope. Buduća brza pruga do Budimpešte deo je globalne inicijative Kine “Pojas i put” za infrastrukturno povezivanje Evrope i Azije, a kada bude završena vozom će se na toj relaciji putovati manje od tri sata.

Sada je obeležena i prva godina kako je u rad pušten deo ovog projekta – brza pruga od Beograda do Novog Sada u dužini 74,9 kilometara, a podaci koji su u međuvremenu zabeleženi, i više su nego pozitivni. Brzom prugom od prestonice do Novog Sada putuje se 36 minuta brzinom do 201 km na sat.

– Brza pruga Beograd – Novi Sad je je nešto najbolje sto se dogodilo za železnicu. I Soko koji vozi 36 minuta i Regio koji ide 55 minuta, su puni skoro uvek, i radnim danima i vikendom. Brzi, udobni… Kod Sokola ne stignes da popiješ kafu i već si stigao. I mnogo ga koriste mladi. Sada kartu možete kupiti i preko aplikacie, u dva klika. Čuo sam da neki fudbaleri koji igraju u Novom Sadu, a žive u Beogradu idu njime i ostave kola na Prokopu – kaže nam Vladimir iz Beograda koji često putuje srpskom železnicom i koji je oduševljen brzom prugom i uslugom na relaciji Beograd – Novi Sad.

Gu Đuo Đijang: Prevezeno blizu 3 miliona putnika

– Zainteresovanost putnika u proteklih godinu dana je bila izuzetna. Ukupno je prevezeno blizu 3 miliona putnika. Brza pruga Beograd-Budimpešta važan je deo modernizacije u izgradnji Srbije, a takođe i ključni projekat pojasa i puta koji zajedno grade Kina i zemlje Istočne i Centralne Evrope – rekao je Gu Đuo Đijang, „China Railway International Company“ koji se zahvalio srpskoj Vladi i srpskom narodu na podršci pri izvođenju radova.

Kako je dodao, uz podršku ambasade NR Kine u Srbiji i relevantnih organa kineske vlade, organizovan je seminar o izgradnji, eksploataciji i održavaju ove pruge, „gde su kroz prenošenje bogatog kineskog iskustva, obučili profesionalna lica za rad i održavanje pruge za velike brzine, a bezbednost je na prvom mestu“.

– Prvu godišnjicu gledaćemo kao sjajnu priliku da uz zajedničku saradnju dveju zemalja još pažljivije gradimo i radimo i da sve snage usmerimo na gradnju pruge do Budimpešte. Nastrojaćemo da to završimo što pre – dodao je Đijang.

Čen Bo: Ubrzavamo radove do Subotice

– Deonica brze pruge Beograd – Novi Sad dobro funkcioniše, a još je značajniji broj prevezenih putnika. Ovo je simbol i i dobar primer dobre saradnje Srbije i Kine. Kineske kompanije ubrzavaju izgradnju brze pruge Novi Sad – Subotica. Uverena sam da će projekat biti završen u predviđenom roku – rekla je ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo.

Investitori iz Kine, Rusije i Srbije

Prugu od Beograda do Novog Sada gradile su kineske i ruske kompanije zajedno sa domaćim podizvođačima. Vrednost radova na delu pruge od Beograda do Novog Sada je 935 miliona dolara.

Deonicu od Beograd Centra do Stare Pazove, u dužini od 34,5 km, gradio je konzorcijum kineskih kompanija “China Railway International Company” i “China Communications Construction Company”. Vrednost ugovora je 350,1 miliona dolara.

Najznačajniji objekti na ovoj deonici brze pruge su: tri nadvožnjaka (Zemun Polje, Nova Pazova, Stara Pazova), jedan podvožnjak (Kamendin), denivelacija pruge – galerija u Batajnici i drugi, a urađena je rekonstrukcija stanica: Novi Beograd, Zemun, Zemunsko Polje, Batajnica, Stara Pazova i Nova Pazova…

Vrednost celog projekta gradnje pruge za velike brzine kroz Srbiju od Beograda do Subotice (Kelebije) iznosi oko 2,2 milijarde dolara, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita Ruske Federacije i kineske Eksim banke, uz učešće budžeta Srbije.

Mirović: Čelično prijateljstvo

– Prijateljstvo između NR Kine i Srbije je čelično – rekao je predsednik pokrajinske Vlade Igor Mirović i dodao značaj ulaganja i dolaska novih kineskih kompanija u Vojvodinu.

UDARNA VEST.rs

Share
guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare