Kineska centralna ekonomska radna konferencija poziva na naučno- tehnološko samopouzdanje

Kineske naučne i tehnološke politike treba da budu produkt samopouzdanja i samojačanja, navedeno je na godišnjoj centralnoj ekonomskoj radnoj konferenciji zemlje održanoj u Pekingu u četvrtak i petak, na kojoj su kineski lideri odlučili o prioritetima za ekonomski rad u 2023.

Sijao Joudan, istraživač sa Instituta za nauku i razvoj Kineske akademije nauka, rekao je u intervjuu za “Science and Technology Daily“ da je ovogodišnji sastanak istakao ključnu ulogu naučno-tehnološke politike u sistemu makroekonomske politike i ojačao koordinaciju i saradnju između naučno- tehnološke, fiskalne, monetarne, industrijske i socijalne politike.

Da bi postigla samopouzdanje i samojačanje naučne tehnologije, Kina mora da bude nezavisna i sposobna da kontroliše ključne i osnovne tehnologije, da izgradi duboke tehnološke sposobnosti i da stvara velike originalne naučne ideje i tehnološka dostignuća na održiv način, prema Ding Mingleiju, istraživaču na Kineskoj akademiji nauke i tehnologije razvoja.

Ding je dodao da bi trebalo koncentrisati visokokvalitetne inovacione faktore u zemlji, inovativni talenti se pojavljuju u beskrajnom toku i društvo treba da bude puno inovativne vitalnosti. “Zemlja takođe treba da podržava nezavisne inovacije dok se otvara i sarađuje u većem obimu, u širim oblastima i na dubljim nivoima“, rekao je Ding.

Kina će koordinirati obrazovanje, nauku i tehnologiju i ljudske resurse, rečeno je na sastanku, i naglašeno da će zemlja sprovesti niz velikih naučno- tehnoloških projekata na nacionalnom nivou, dajući punu ulogu vladi u vođenju posla na izradi otkrića u ključnim tehnologijama i inovacijama.

Implementacija velikih naučnih i tehnoloških projekata, rekao je Ding, na nacionalnom nivou će pomoći da se razbije usko grlo u tehnologiji nacije, čime će se ključne tehnologije realizovati na nezavisan i kontrolisan način.

“Hitno je potrebno promeniti način obrazovanja i obuke kadrova. Država bi trebalo da integriše inovativno razmišljanje u predškolsko, osnovno i visoko obrazovanje, ojača kombinaciju nauke i industrije u obrazovanju kako bi kultivisala više talenata i privukla vrhunske naučne i tehnološke talente širom sveta“, zaključio je Ding.

UDARNA VEST.rs

Share
guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare