NA POMOLU I DRUGA DEONICA AUTO PUTA KROZ CRNU GORU Intenzivna priprema na nova 24 kilometra 

Do kraja godine očekuje se da bude završeno idejno rešenje i glavni projekat za drugu deonicu auto-puta od Mateševa do Andrijevice, kazao je predsednik Odbora direktora Monteputa Dušan Golović. Prema podacima Monteputa prvom deonicom auto-puta do 5. marta 2023. godine prošlo je 1.448.079 vozila i ostvaren prihod od 5.849.033 evra.

Prema ranijim procenama gradnja druge deonice auto-puta od Mateševa do Andrijevice u dužini od 23,5 kilometara trebalo je da počne 2024. godine.

“Čeka se i idejno rešenje zaobilaznice oko Podgorice i nadam se da će do kraja godine biti završeno svo projektovanje što se te deonice tiče, i idejno rešenje i glavni projekat”, kazao je Golović u emisiji “Link” Radija Crne Gore.

Cena druge deonice, kako je kazao, biće poznata nakon završetka glavnog projekta.

“Priča se o cifri o 500 miliona ali nije sigurno do završetka glavnog projekta. Ja se nadam da bi se 2024. moglo ući u proces izbora ponuđača a onda da se traže grantovi EU. Postoji mogućnost da dobar dio bude finansiran od strane Evropske banke ili nekih drugih kreditnih institucija”, kazao je Golović.

Golović je kazao da je prvom deonicom auto-puta Bar-Boljare “Priceza Ksenija” od početka naplate putarine do kraja 2022. godine prošlo 1.142.377 vozila a po osnovu naplate putarene ostvaren prihod u iznosu od 4.644.244 eura. Time je, kako je kazao, premašen plan prihoda.

“Mi smo planirali 800.000 vozila za taj period međutim za nekih 240 hiljada vozila plan je premašen”, kazao je Golović.

Od 01. januara 2023. do 05. marta 2023. godine auto-putem je, kako je kazao, prošlo 305.702 vozila a od naplate putarine prihodovano je 1.204.789 evra.

“Ovde je takođe premašen plan. Planirali smo blagi trend povećanja u 2023. u odnosu na 2022.”, kazao je Golović.

U 2023. godini, kako je dodao, planirani su ukupni prihodi u iznosu od 63,7 miliona evra.

“Međutim veliki iznos novca koji se gleda kao prihod je od prodaje elektroenergetske infrastruktire u iznosu od 42,5 miliona evra Crnogorskom elektroprenosnom sistemu jer je Monteput izgradio trafostanice koje napajaju auto-put i po ugovoru dužan je da ih prenese operaterima električne energije”, kazao je predsednik Odbora direktora Monteputa.

Od tunela Sozina, prema rečima Golovića, u ovoj godini očekuje se prihod u iznosu od 11 miliona evra, od auto-puta 9,4 miliona dok ostali planirani prihodi iznose oko 500 hiljada evra.

Golović je kazao i da se ne može očekivati da auto-put bude samootplativ bar ne u početnim godinama.

“Što se dinamike vraćanja kredita tiče, naravno da se ne može ova deonica sama isplatiti bar ne u početnim godinama. Treba biti potvoren i reći da je u putanju složena deonica. Ne bi trebalo očekivati, nije realno da ona može bar sada sebe da otplati”, kazao je Golović uz napomenu da je Monteput zadužen za pravilno funkcionisanje i bezbednost na auto-putu a Vlada Crne Gore vlasnik.

On ističe da je bezbednost na auto-putu na visokom nivou.

“Nismo imali nijednu nesreću sa smrtnim posledicama o to govori o bezbednosti”, kazao je Golović.

Što se paljenja automobila kojih je bilo na auto-putu u prethodnom periodu kaže da put nije razlog za to.

“Radi se o istim tipovima vozila, u pitanju su starija vozila i vjerovatno pojedinosti oko motora. Put nije razlog zašto su se nezgode dešavale”, navodi Golović.

Napominje i da su radnici Službe za održavanje prisutni na auto-putu tokom 24 sata i spremni su da reaguju u svako doba i u rekordnom vremenu.

“Kompanija poseduje 10 snegočistača i dva specijalizovana radna vozila koji pored čišćenja snega rade i druge aktivnosti na održavanju puta. Posedujemo frezu i dve kombinovane radne mašine. To je sve najsavremenija oprema”, kazao je Golović.

Na pitanje da li je tokom proteklih 8 meseci bilo zahtevno održavanje auto-puta posebno u zimskom periodu Golović je kazao da je protekla zima bila blaga i da se ne može uzeti kao primer ali napominje da je sneg, kada je padao, redovno čišćen i zastoja nije bilo.

Planirana je, kaže i nabavka vozila za čišćenje kanalizacionih odvoda.

Golović ističe i da neće biti promene cenovne politike.

“Cenovna politika ostaje ista. Na Sozini je cena od početka nepromenjena i pored rasta cena ostalih usluga. Sozina je sebe otplatila ali kredit još nije zatvoren. Sozina je projektovana za jednu cev deonice auto-puta koja će ići do Bara a planirana je još jedna cijev. Sozina će postati sastavni deo autoputa. Razumem ljude koji žive u blizini ali nije lako promeniti cenu a da ne dođe do diskriminacije”, kazao je Golović.

UDARNA VEAT.rs


Share
guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare