Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na izgradnji deonice Novi Beograd-Surčin, na auto-putu Miloš Veliki.
– Ajde što pre to da završite, da ljudi ne gube vreme, time se dobija nekih 20 kilometara da se ne obilazi. Morate da ubrzate malo, inače nećete stići u roku da završite. Kineski investitori su veliki, mnogo su pomogli u razvoju Srbije – rekao je predsednik na početku obilaska radova.
O kampanji medija koja se vodi protiv Danila Vučića
– Nisam shvatio šta je bila svrha ovog sa Danilom. Da je bio deo delgacije? Lažete. Nije bio deo nijedne delegacije. Sad ćete videti dokle ide bezobrazluk svih medija, ali ne toliko i medija, koliko bosansko-hercegovačkih službi. Vi time pokazujete poverenje, jasno im stavljate do znanja ko će ući. U čemu je bio problem? Problem je bio da su morali nešto da slažu. To je uobičajeno. Tipski papir koji pokazuje poštovanje prema nekoj zemlji. Objavili ste broje obezbeđenja. O čemu se tu radi? Je l počinio neko krivično delo? Je l problem što je osmi put po redu otišao u Republiku Srpsku na proslavu Dana Republike. Za neki dan ide premijera filma „Oluja“. Neka oni svoj posao, mi ćemo svoj posao. U čemu je bio problem sa dopisom, u čemu je bio problem sa putovanjem? Ali je problem da ja moram da razmišljam da moje dvoje starije dece imaju samo mene, pa ja moram da se jedem. Ok, nastavite da radite. A ja ću narodu da pokažem kakvi ste bedni lažovi.
Predsednik je rekao da će sve ovo i druga dokumenta pokazati u ponedeljak na TV Hepi, u „Ćirilici“.
O ubistvu u kafiću Panda
– Voleo bih da mogu da dođem do dokaza i čim budem imao nešto konkretno da ponudim ljudima. Do kraja januara ću primiti porodice zainteresovanih za razgovor, kao što primam ljude kad god mogu.
O špijunima u Srbiji
– Kad kažete špijun, to se kolokvijalno kaže. Postoje ljudi koji potpuno legalno to rade. To možete d aradite kada vam to direktno ugrožava zemlju. Nisam govorio o stotinama i hiljadama, ali mnogo njih. Uobičajeno je da obmanjuju javnost. Naš posao je da radimo i obaveštajno i kontraobaveštajno. Ponosan sam na činjenicu da smo uspeli to da radimo, da sve što je od vitalnog značaja u Srbiji nikada ne ugrozimo. Beograd je jedan i veliki grad, sedište svega. Logično je da će ovde biti smešteni. To govori o sposobnosti vaših institucija.
O Kurtijevim izjavama
Predsednik je, na pitanje o Kurtijevim tvrdnjama da će do kraja marta biti postignut sporazum, i da Srbija mora da se složi sa njim, istakao da Priština nema načina da radi takve stvari.
– Mislim da ili nije čitao sporazum, ili nam spremaju novu akciju. Nemaju načina da rade to. Oni da su mogli sklonili bi barikade. Nemaju načina za to, tu su neke druge ozbiljnije i teže stvari. To je taktika u kojoj mi treba da budemo srećni i ćutimo, a da neko postane član UN. Ali ne bi više pričao o tome, dok ne ugostim gospodina Šolea – rekao je on, piše Kurir.
Obraćanje predsednika Vučića
– Hvala ekselenciji Čen Bo na podršci i napornom radu. Hvala i radnicima, i kineskim i srpskim, rade dobro, završavaju u roku. Ovo je skoro pa gotovo, ostalo je još 500 metara. Imaće ljudi najbližu moguću vezu između auto-puta Miloš Veliki i Beograda. Ovo je važna deonica auto-puta, to će skratiti vreme ljudima i skratiti im put do Čačka, Užica, Požege, Uba, Lazarevca, mnogih drugih mesta. Kao što vidite ovo je skoro pa gotovo, ostalo je još 500 metara – kazao je predsednik Vučić i dodao:
– Ministri, gradonačelnici, direktori, da se trudimo svi još više. Mi smo izabrani od ljudi da radimo u njihovo ime i da radimo najbolje što možemo. Da našoj deci ostavimo bolju budućnost u našoj Srbiji i da se naša deca vrate u zemlju.
Obraćanje ambasadorke Čen Bo
– Drago mi je da danas vidim da ovaj projekat uspešno napreduje. Uverena sam da će infrastruktura i ove godine ostati glavna oblast naše saradnje. Imaćemo više prilika za saradnju u svim drugim oblastima. Kineska preduzeća gaje puno poverenja u Srbiji.
Rok za završetak radova je krajem marta.
– 31. marta da otvorimo ovo. Time ljudima skraćujemo put, da do Čačka bude sat vremena. Nadam se da ćemo uskoro otvoriti i Iriški venac, strašno važan put. Iz Novog Sada ćete imati direktnu vezu i sa auto-putem prema Zagrebu, i sa auto-putem prema Nišu, ali i prema Šapcu i Loznici, čime smo skratili mnogo put i očistili od izduvnih gasova Frušku goru, posebno zbog tunela od tri i po kilometra. To su veliki objekti. Očekujemo do leta da otvorimo i obilaznicu oko Beograda, pre velikih gužvi, da zaštitimo vazduh u gradu, ali i da privučemo više saobraćaja i kamiona – kazao je predsednik.
Predsednik Vučić je naglasio i koliko je obilaznica oko Beograda saobraćajnica od ključnog značaja, i da se razmišlja i o proširenju tog puta.
– Tek kada imate puni krug, puni prsten, tek tada ste završili posao, i izmeštate kamionski saobraćaj iz centra grada. Tada postajete metropola, uz naravno metro. Ljudi misle da je daleko 2028. godina, a to je samo pet godina, mi tada dobijamo prvu liniju – ističe on.
Predsednik je govorio i o drugim putevima – Lajkovac-Valjevo, Ruma-Šabac, i istakao da je ova druga od ključnog značaja za zapadnu Srbiju.
– Kada pogledate šta sve radimo, i šta još planiramo da potpišemo i radimo. Imaćemo „Smajli“ deonicu. Kreće pruga Niš-Dimitrovgrad, to sa Kinezima radimo i imamo problema. To mora da se ubrza, da se vidi i za arheologiju. Ljudi moraju da znaju i da je voz „Soko“ na liniji Beograd-Novi Sad prevezao čak 1.300.000 putnika do sada. On ima popunjenost preko 90 posto, to je neverovatan uspeh. Ali imamo nerazvijenu železnicu, moramo da razmišljamo i o širenju puta Beograd-Novi Sad, ta dva grada praktično postaju spojena – istakao je predsednik Vučić.
On je ukazao i na ogromne promene i posao koji je urađen na modernizaciji infrastrukture, i kao primer naveo aerodrom i novi kontrolni toranj.
– Želim da se zahvalim i ambasadorki Čen Bo. Ona se pokazala kao veliki prijatelj naše zemlje, uvek je tu za nas, bilo da su u pitanju ovakvi poslovi, bilo da je politička ili kulturna saradnja. Ogromno vam hvala, vaša ekselencijo – kazao je predsednik.
Predsednik Vučić je rekao da će podizanjem nacionalnog stadiona, sa novim putevima, praktično nići novi grad na tom prostoru.
Podsetimo, ova deonica je dugačka 7,9 kilometara i glavna je veza Beograda sa pomenutim auto-putem. Paralelno s tim poslom, intenzivni su radovi i na završetku deonice obilaznice oko Beograda kod Bubanj potoka. Na deonici Novi Beograd – Surčin sredinom oktobra urađeni su prvi i drugi sloj asflata, kao i završni slojevi ispod pešačkih i biciklističkih staza.
UDARNA VEST.rs