Novi autoput od Beograda do Šapca biće završen godinu dana pre roka – u septembru 2023! Putovanje između ova dva grada trajaće samo 45 minuta, čak duplo brže nego danas, najavio je za Informer Aleksandar Antić, direktor „Koridora Srbije“
Radovi na deonici Ruma-Šabac, dužine 21 kilometar, obavljaju se punom parom, angažovano je više od 500 radnika i 300 mašina, a broj radne snage povećava se iz dana u dan. Kako je najavio Antić, budući autoput u julu iduće godine biće spojen i sa novim mostom na Savi kod Šapca.
Pre roka
– Cela deonica Ruma-Šabac-Loznica od 77 kilometara se sastoji iz tri segmenta. Prvi je Ruma-Šabac u dužini od 21 kilometar, drugi je most preko Save od 1.350 metara i brza saobraćajnica Šabac-Loznica od 55 kilometara. Zaista sam ponosan što ovakav posao završavamo čak i pre ugovorenih rokova. Autoput i brza saobraćajnica Ruma-Šabac-Loznica je najvažniji infrastrukturni projekat za Srem, Mačvu i zapadnu Srbiju i, uprkos činjenici da je ceo svet pogođen energetskom krizom, radovi se odvijaju planiranom dinamikom. Inženjeri kažu da nema lepšeg mirisa od mirisa asfalta i to samim tim pokazuje da se radovi privode kraju – ističe Antić i otkriva:
– U najvećem delu novog autoputa završeni su zemljani radovi, napravljeni noseći stubovi i već se počelo sa asfaltiranjem. Za sada je urađeno prvih 3,5 kilometara puta sa dva sloja asfalta. Očekujemo da prvi putnici ovom trasom prođu već u septembru sledeće godine. Da bi bila puštena u saobraćaj, mora biti završen i most na Savi, koji je u završnoj fazi. Sada se radi hidroizolacija, pešačke staze, ograde i rasveta. Skoro 96 odsto radova je urađeno. Samo u most ugrađeno je 10 kilometara šipova i čak 8.000 tona armature! I sve to šest meseci pre roka.
Vesić: Gradi se cela Srbija
Budući ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Goran Vesić kaže da je veoma važno da se nastave ulaganja u infrastrukturu, jer je to potrebno za nove investicije i nastavak razvoja Srbije.
– U narednih godinu dana završićemo pet autoputeva ili brzih saobraćajnica. Deonica Moravskog koridora od Pojata do Kruševca bi trebalo da bude gotova do 30. decembra ove godine. Naredne godine biće gotova brza saobraćajnica Lajkovac – Valjevo, koja će spojiti Valjevo sa autoputem „Miloš Veliki“. Građani Kruševca, Varvarina, Ćicevca će imati autoput do Beograda. Od Kruševca do Beograda će se ići za sat i 10 minuta. I na kraju 2025. godine imaćemo potpuno završenu brzu prugu kroz teritoriju Srbije do Mađarske. Nastavljamo dalje da radimo i na Moravskom koridoru – navodi Vesić i dodaje:
– Do februara sledeće godine biće završen put Surčin-Novi Beograd. Krajem marta očekuje se završetak obilaznice oko Beograda, u potpunosti, sve do Bubanj potoka. Potom se ide u ugovaranje za nastavak obilaznice od Bubanj potoka do Pančeva.
U toku su radovi i na brzoj saobraćajnici Šabac-Loznica, a kada oni budu završeni, napominje Antić, od Beograda do Loznice stizaće se za 70 minuta (pogledajte grafiku).
– Radovi se trenutno izvode na teritoriji lozničke opštine na nekih 18 kilometara. Procene su da se cela deonica završi do kraja 2024. godine. Ukupna vrednost projekta je 477 miliona evra – naglašava direktor „Koridora“.
Deo istorije
Murat Turkoglu, generalni direktor azerbejdžanske kompanije „Azvirt“, koja je dobila posao izgradnje ove važne saobraćajnice, naglasio je da je velika čast biti deo ovako velikog projekta.
– Najveći i najzahtevniji deo bila je izgradnja mosta na Savi, koji je završen šest meseci preko roka. Dajemo sve od sebe da u septembru sledeće godine otvorimo trasu autoputa od Rume do Šapca i da postanemo deo istorije zbog završetka pre roka – poručio je Turkoglu.
UDARNA VEST.rs