Otkako je odjeknula vest krajem prošle godine da je srpski košarkaški as Nikola Jokić prekinuo saradnju sa kompanijom Najki i potpisao ugovor sa kineskom kompanijom za proizvodnju sportske opreme 361 Degrees, menjaju se i stvari na tržištu sportske opreme.
Kompanija Najki prednjačila je u korišćenju košarkaša za reklamiranje svog brenda i raznih proizvodnih linija patika. Lista je dugačka kroz istoriju, ali u ovom trenutku ugovore o „signature brand“-u, liniji patika koje nose ime određenog igrača imaju: Lebron Džejms, Kevin Durant, Janis Adetokuumbo, Pol Džordž, Dža Morant, Devin Buker.
Nikola Jokić je potpisao višegodišnji ugovor sa još uvek manje poznatim kineskim proizvođačem patika, ali o nije jedini košarkaš u NBA ligi koji se odlučio na tako nešto.
Jokić je tako dobio svoju ličnu seriju patika, što nije postigao sa Najkijem. Inače, on je bio jedini MVP u poslednjih 16 godina bez sopstvene linije patika. Kako je sam rekao, na odluku da sarađuje sa Kinezima je uticao Aaron Gordon, njegov saigrač iz Denver Nuggetsa, koji je potpisao partnerstvo sa 361 Degrees 2020. godine. I treći igrač Nuggetsa je u februaru potpisao ugovor i postao košarkaški ambasador brenda 361 Degrees – Kentavious Caldwell-Pope. I on je ranije nosio Najki, što pokazuje da bi kineska kompanija mogla da se širi nauštrb trenutno ubedljivo najvrednije kompanije koja proizvodi sportsku opremu.
Najveća svetska kompanija za sportsku odeću Najki izgubila je više od 40 odsto svoje vrednosti od vrhunca iz 2021. godine, što je oko 130 milijardi dolara, piše Bloomberg. Međutim, sa time se suočavaju i drugi brendovi, pošto potrošači u eri visokih kamatnih stopa manje troše.
Najki nema izbora nego da nadmaši konkurenciju koja dolazi sa svih strana i sa domaćeg terena, gde se ističu Adidas i Puma, a sada i kineski.
Pritisak je dodatan ove nedelje jer mora da pokaže investitorima da ima plan za povećanje prodaje, nakon što su njene akcije zabeležile uzastopne godišnje gubitke po prvi put od 1980-ih i nastavile da zaostaju za konkurentima i na širem tržištu.
Analitičari takođe kažu da Najki treba da uvede nove ponude obuće i odeće. Njegove akcije ove godine imaju lošiji učinak od svih.
„Ključni katalizator za pokretanje akcija bio bi dokaz da Najki pokreće inovaciju dovoljnu da podstakne rast prodaje“, napisala je analitičarka Bank of America Corp. Lorraine Hutchinson.
Kompanija je već u decembru upozorila da će prihodi od kvartala do februara, opasti. . Sam Poser iz Villiams Tradinga smanjio je rejting akcija za prodaju prošle nedelje, rekavši da kompanija „gubi svoj sjaj“.
U decembru je kompanija sa sedištem u Oregonu najavila planove za ukidanje radnih mesta i pojednostavljenje asortimana proizvoda usred slabije prodaje. Takođe je snizila prognozu rasta prihoda za fiskalnu godinu koja se završava u maju i rekla da je to na početku višegodišnjeg ciklusa inovacija proizvoda.
„Potrošači su pomalo umorni od toga da stalno gledaju istu stvar“, rekla je Kristina Fernandez, analitičarka Telsei Advisori Group. „Treba im nešto novo, i tu dolazi do inovacije da bi mogli da navedu tog potrošača da kupuje.
UDARNA VEST.rs (Blic)