PREDSEDNIK VUČIĆ: Od Beograda do Subotice uskoro za sat vremena i pet minuta! Gradi se više, snažnije i USPEŠNIJE NEGO IKADA! 

Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na izgradnji deonice brze pruge Novi Sad – Subotica i istakao da se u Srbiji sada gradi više i uspešnije nego ikada.

– Lepo ovo ovde izgleda – rekao je predsednik na početku obilaska i pozdravio radnike.

Predsednik kaže da smo zamolili kineske partnere da malo ubrzaju radove.

– Imamo malo problema, ali sad ćemo da ubrzamo. Da se za šest meseci ubrzaju radovi, da radimo bar upola brzo kao vi u Kini – kazao je predsednik Vučić, prenosi Kurir.

O rokovima za završetak radova

– Mislio sam da ćemo brže da završimo, jesu li moji snovi i želje da nešto uradimo brže loši? Moji snovi se ostvaruju. Po ugovoru treba da završe do kraja 2025. godine, a verujemo da može da se završi do kraja 2024. godine. Od Beograda do Subotice biće sat i pet minuta. Gradi se više, snažnije i uspešnije nego ikada.

O Kurtiju

Predsednik je rekao da nije znao da je Aljbin Kurti postao i NATO u međuvremenu.

– Ja mogu da mu kažem da Srbija ima svoje granice. To nisu ni ruske, ni NATO granice. Ustanovljene su Poveljom UN i Rezolucijom 1244, a on nek priča šta hoće i nek pokušava da Srbiju stavi negde gde nije i sebe gde nije. Granice ne određuje Kurti, već međunarodno javno pravo. To je još jedna od očajničkih poruka gde pokušava sebe da predstavi kao žrtvu, kao „novog Zelenskog“, a mene kao „malog Putina“ – kazao je Vučić.

O razgovoru sa Šoleom

– Realan sam, nisam optimista po prirodi. Za nas je teška situacija, sve velike zapadne sile su priznale nezavisnost Kosova i ne očekujte bilo šta lepo u šećerlemi da nam dođe. Imamo sam sadržajan i korektan razgovor sa Šoleom, razlikujemo se po pitanju odnosa prema KiM i to je to.

Obraćanje predsednika Vučića

– Radovi idu brže od predviđenih rokova, bolje je nekad da platite i više, a da platite ranije i onda vidite rezultate kao što je u slučaju deonice Beograd-Novi Sad. Želimo da železnica, ne samo da postoji, nego da radi i živi. Računamo da sve ovo možemo da završimo do kraja 2024. godine. Važno nam je to i zbog razvoja turizma, i podizanje svih mesta koja se na mapi puta nalaze. Srbija danas, uprkos svemu i teškim okolnostima kroz koje prolazi i ceo svet, sve kilometre i pruge koje smo podigle u našoj zemlji bile su pruge podignute do 1976. godine, poslednja je Beograd- Bar. Od tada, do 2012. nismo podigli nijedan kilometar pruge. Za ovih 10 godina uspeli smo da podignemo 108,1 kilometar novih pruga, to su brze, najsavremenije pruge. Rekonstruisali smo 781,5 kilometar pruge i sada očekujemo da završimo novih 156 kilometara pruge, a rekonsturisanih mnogo više – rekao je predsednik.

Istakao je da imamo velike planove i želju za dalje radove, dolazak investitora, i nove fabrike u mnogim mestima.

– U planskim dokumentima je još 2.026 kilometara pruge. Tako da će biti mnogo posla za kineske komapnije i srpske i kineske radnike

– Ekselencijo, hvala još jednom i vama i predsedniku Siju, hvala vašim stručnjacima, hvala i našim radnicima i kompanijama koje obavljaju odličan posao. Još mnogo toga moram da uradimo i napravimo da bi Srbija napredovala.

Obraćanje ambasadorke Čen Bo

– Izgradnje brze pruge Beograd-Budimpešta ima veliki značaj ne samo za Srbiju, nego i za povezivanje drugih regiona. Radovi napreduju i uverena sam da će kineski izvođači koji imaju svetsku tehnologiju i iskustvo u izgradnji brze pruge, kvalitetno odraditi ovaj projekat i uz snažnu podršku srpskih partnera u skorijem vremenu uspešno završi ove deonice – rekla je ona.

Kako su najavili predstavnici kineske kompanije koja je izvođač radova, a to je potvrdio i predsednik Vučić, svi radovi biće okončani do kraja 2024. godine.

Od 2012. do danas izgrađeno je 108,1 kilometar pruga.

– Sve što smo izgradili pruga izgradili smo između 1804. i 1976. Poslednja pruga u Srbiji je izgrađena 1976. godine. Ništa posle toga se nije gradilo do ovih poslednjih godina – rekao je Vučić, nagasivši da su intenzivniji radovi počeli 2012. godine.

– Ovo će mnogo da znači i za Topolu, ostala nam je kao slepo crevo. Probleme imamo sa rezervnim delovima za vozove, treba da odmah uzmimamo dovoljno delova, da se to ne dešava.

Podsetimo, u sklopu radova na rekonstrukciji i izgradnji brze pruge Beograd – Budimpešta, deonica Novi Sad – Subotica je treća deonica brze pruge koja se radi.

Pruga Novi Sad – Subotica duga je 108,2 kilometra i na toj trasi biće izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata.

UDARNA VEST.rs

Share
guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare