1. Novembar: Od danas se preporučuje zimska oprema: Koliko su poskupele gume, šta kažu vulkanizeri?

Zimski pneumatici su obavezni od 1. novembra do 1. aprila i to na svim točkovima, a kazne će vam biti napisane ukoliko ih nemate, a na kolovozu je sneg, led ili poledica.

Ukoliko ih nemate, ne rizikujete samo da platite kaznu, već i kompletnu štetu ako izazovete udes – zato što se auto u takvim uslovima bez zimskih guma smatra tehnički neispravnim, što znači da lako ostajete bez obaveznog osiguranja.

Dakle, bez obzira na datum, možete cele zime da vozite na letnjim gumama ako su putevi čisti i nisu zaleđeni. Ovo se, naravno, ne preporučuje.

Minimalna dubina šare na zimskim gumama je 4 milimetra. Naglašavamo, to je zakonski minimum; preporučujemo da zamenite zimske gume mnogo pre nego što dođu do ta krajnja 4 milimetra.

Po kojem propisu se auto smatra tehnički neispravnim ako nema zimske gume?

U Zakonu o bezbednosti saobraćaja, Član 246, piše da:

„Vozilo u saobraćaju na putu mora da ispunjava propisane tehničke uslove, tehničke propise i da bude tehnički ispravno.“

Odmah ispod toga piše i da:

„Vozilo je tehnički ispravno ako ima ispravne sve propisane uređaje i opremu i ako zadovoljava sve tehničke normative za vozilo.“

Zimske gume spadaju u obaveznu opremu od 1. novembra do 1. aprila kada je na putu sneg, led ili poledica.

Dakle, ako u tom periodu i u tim uslovima auto nema zimske gume, smatra se da je tehnički neispravan.

Šta je sa kasko osiguranjem?

Postoji velika šansa da ni kasko osiguranje neće važiti ukoliko izazovete udes po snegu na letnjim gumama.

Pošto uslovi za kasko osiguranje nisu isti u svim osiguravajućim kućama, proverite kakvo je stanje po tom pitanju, da se naknadno ne biste neprijatno iznenadili.

Preporuka je svakako imati zimsku opremu, a proteklih nedelja govorilo se dosta o poskupljenju zimskih guma. Upravo smo o tome razgovarali sa vulkanizerima u Beogradu, kako bismo pokušali da saznamo koliko su se cene promenile u odnosu na prošlu godinu.

„Poskupljenja svakako da ima. Naravno, to zavisi od brenda, veličine i dosta drugih faktora, ali možemo da kažemo da su poskupele od 500 pa do 2000 dinara. Ne možemo sada u procentima da tvrdimo, ali ovo je neka šira slika“, kaže jedan vulkanizer za Telegrafov portal.

„Generalno gledano, poskupljenja ima, ali nije toliko strašno. Zavisi kolika je guma, od koga, da li je za džip, da li za manji auto i slično. Kada bismo generalizovali i gledali one skuplje gume, koje su oko 50.000 po komadu, one su skočile i za 2000 dinara. Ali, čovek koji plaća tu gumu, stvarno neće osetiti tu promenu. Sa druge strane, da kažemo za većinu ljudi, ta poskupljenja idu od 500 do 1000 dinara“, potvrđuje druga vulkanizerska radnja za Telegraf.

Što se tiče montiranja, balansiranja i drugih propratnih usluga, tu se cena nije mnogo promenila u odnosu na prošlu godinu i cene su generalno iste. Naravno, i to zavisi od radnje do radnje, ali koliko smo primetili, montiranje je uglavnom besplatno, dok balansiranje ide oko 600 dinara po točku.

UDARNA VEST.rs

Share
guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare