DANAS JE DOBAR DAN, A TEŠKE TEME NAS NEĆE ZAOBIĆI! Vučić u Pirotu: Narednih dana govoriću o svim pritiscima na našu zemlju!

Reč je o deonici u dužini od 86 kilometara.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi  radove na rekonstrukciji i modernizaciji pruge od Niša do Dimitrovgrada, na deonici Pirot – Sukovo.

Radovi na rekonstrukciji međunarodne pruge od Niša do Dimitrovgrada počeli su krajem prošle godine, podizanjem starih šina kod pirotskog sela Staničenje. 

– Sve ukupno zajedno sa obiklaznicom oko Niša, ja mislim da će biti oko 430 miliona evra, sa svim priključcima. Dobićemo oko 108 miliona evra od Evrope na poklo – kazao je predsednik Vučić.

– Stvari se kreću, ja sam uvek nezadovoljan, mislim može brže, ali to su velike stvari koje menjaju izgled zemlje. Zamislite za dva sta i deset minuta od Niša do centra Beograda.-

Pravci Beograd-Niš i Niš-Dimitrovgrad strateški su projekti, dodao je predsednik Vučić.

– Ono što nam nedostaje i što je veoma važno, biće nam potrebno mnogo logističkih centara – rekao je predsednik.

– Nadam se da će do kraja 2027. radovi biti završeni – izjavio je Vučić.

– Niko ništa nije uradio 50 godina a šta treba, ja da se obesim što kasnimo mesec-dva… Kasnimo 50 godina. Pokažite mi jednu zemlju u Evropi u kojoj se radi ovoliko, proporcionalno broju stanovnika…– naveo je Vučić.

– Daćemo sve od sebe da pruga bude gotova u decembru – istakao je predsednik.

Pokazao je karte koje prikazuju planiranu trasu pruge od Valjeva do Crne Gore i naglasio da će biti značajnih promena kada vozovi budu prolazili brzinom od 130 kilometara na sat.

Predsednik Vučić istakao je da će o teškom periodu koji nam sledi govoriti u narednim danima.

 Današnji dan je dobar dan, a svi teški dani i teme, neće nas zaobići – kazao je.

Biće brze pruge i do Hrvatske?

– I Hrvati nekad nisu hteli ali su se sad predomislili pa hoće da radimo tu brzu prugu Beograd-Zagreb pa nam Evropljani sad rade projekat – rekao je Vučić

– Mnogo nam je važno da dobijemo zelene koridore. Za naš strašno važne stvari, ako mogu da budem iskren važnije od ogromnog novca koji nam daju iz Brisela. Ovo je negde moja želja, da bude završeno pre kraja mog mandata.

– Ja sam govorio o nekim teškim vremenima koja su pred Srbijom, o tome sam govorio sa Žizofreom, sa predstavncima Kvinte i o tome ću govoriti narednih dana – dodaje predsednik.

Rekonstrukcija pruge

Reč je o deonici u dužini od 86 kilometara, a rok za završetak radova je 1.276 dana.
Izvođač radova je kompanija Trejs, a vrednost radova je oko 170 miliona evra.
U pitanju je jedina deonica na trasi evropskog železničkog Koridora 10 koja nije elektrificirana. 

Ova pruga izgrađena je 1886. godine. Nije rekonstruisana decenijama pa su vozovi na pojedinim deonicama išli brzinama do 30 kilometara na sat.

Pogledaj galeriju

Zamenik gradonačelnika Pirota Miloš Colić rekao je za Tanjugu da se rekonstrukcija međunarodne pruge Niš – Dimitrovgrad uveliko radi u okolini Pirota i da izvođači obavljaju radove u skladu sa predviđenom dinamikom.

Kako je naveo, strateški je značaj ovog posla za Pirot jer se očekuje da usledi reafirmacija železničkog saobraćaja, ali i da se ova vrsta saobraćaja odvija neuporedivo bezbednije nego što je to sada slučaj.

„Veliko nam je zadovoljstvo da posle putnog Koridora 10, imamo rekonstrukciju i  železničkog koridora, što je od velikog značaja za privredu, ali i za ceo ovaj deo Srbije. Ono što smo mi kao lokalna samouprava sa Ministarstvom građevinarstva dogovorili jeste da se posebno vodi računa na to da pruga bude sigurnija. Počev od naselja Radin Do, kroz koje prolazi međunarodna pruga, propust će biti širi i bezbedniji, imaćemo dva pothodnika kod Železničke stanice, zatim most od 15 metara na ulazu u naselje Đeram“, rekao je Colić.

Istakao je da će u urbanim delovima pruga biti zvučno izolovana, a pružni prelazi mnogo bezbedniji.

Veoma zahtevni radovi na rekonstrukciji pruge odvijaju se tako što se naizmenično prekida saobraćaj.

„Mi smo veoma zadovoljni dinamikom kojom se ova pruga rekonstruiše i očekujemo da železnički saobraćaj, i putnički i teretni, kada ovaj posao bude završen bude neuporedivo kvlaitetniji u budućnosti“, kazao je Colić.

Međunarodna pruga od Niša ka Sofiji, bila je u veoma lošem stanju, a na pojedinim deonicama godinama unazad kompozicije teretnjaka su se kretale redukovanom brzinom, na svega tridesetak kilometara na sat. 

Upravo zbog dotrajale pruge, krajem 2022. godine nedaleko od Pirota desio se i akcident kada su se izvrnuli vagoni koji su prevozili amonijak, pa je došlo i do curenja amonijaka. 
Kada ova investicija bude završena, kompletan železnički saobraćaj odvijaće se neuporedivo bezbednije.

Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije je ranije rekao da ovaj projekat, osim rekonstrukcije pruge od Sićeva do Dimitrovgrada, podrazumeva i izgradnju pružne obilaznice oko Niša u dužini od oko 22 kilometra. 

UDARNA VEST.rs(republika)

Share
guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare