Stiže veoma bitna novina u škole: Razredni će pratiti i socijalni život đaka!

Razredni starešina će imati obavezu da prati i socijalni život deteta, ali i kakav je njegov mentalni sklop. Sve te elemente koje karakterišu jedno dete, razredni svakog odeljenja će morati da evidentira i u pisanoj formi, novine su koje u našem obrazovnom sistemu najavljuje ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović

On je istakla važnost uloge nastavnika i razrednih starešina u vaspitno-obrazovnom sistemu. Kako je navela, iako nastavnici ne mogu da poznaju dušu baš svakog od 30 učenika, razredni starešina i te kako može

Upoznati đake

Ministarka Slavica Đukić Dejanović navodi da su razredne starešine i ranije imale obavezu da prate ponašanje đaka, ali kako je istakla, sada su sada te obaveze precizirane.

– Oni će posmatrati ponašanje dece, ne samo u pogledu znanja i ocena, nego i njegovog odnosa drugom decom. Njegov mentalni sklop koji je karakterističan upravo za tu školsku sredinu. Kakav je njegov socijalni život, kako se druže među sobom, koliko ko ima empatije, koliko je ko spreman na nekakvu solidarnost. Sve te elemente, koje karakterišu jedno dete, razredni starešina zapravo evidentira i u pisanoj formi – precizirala je  Đukić Dejanović.

Ministarka je navela da su starešine u mogućnosti da definišu četiri tipa dece.

– To su mogu biti prosečna deca, deca koja su povučena u sebe, ona koja su vrlo otvorena i đaci koji su skloni incidentima. Nastavnici će osim što prate napredak u znanju učenika, sada morati da prate i šta se dešava sa njihovim učenicima, u smislu psiholoških svojstava, i o tome će izveštavati i roditelje. Razredne starešine, nastavnici, profesori, učitelji, obavljaju najznačajniji posao u vaspitno-obrazovnom sistemu. Nakon majske tragedije imamo obavezu da bezbednost dece bude najvažnija na čemu moramo zajednički da radimo svi – kaže ministarka.

Rad na invididualnosti dece, a ne vraćanje uniformi

Kada je reč o vraćanju uniforma u školski sistem ne samo iz ugla ministarke prosvete, već i iz ugla psihijatra, ministarka ističe da, koliko god imala nostalgična sećanja na svoju školsku uniformu, važno je u školama gajiti individualnost.
– Više mi se dopada razmišljanje o tome da li svaka škola ima neku svoju individualnost. Ne mora to biti uniforma. To može biti himna škole, to može biti grb, to može biti neka sportska aktivnost u kojoj su deca posebno dobra. Važno je negovati „ferplej“, sopstvenog bića i fizičke aktivnosti. Neke škole veliki značaj pridaju tom segmentu i to ih čini specifičnim. Dakle, negovanje specifičnosti škola je takođe jedna od naših preporuka na kojoj mislimo da treba svi zajedno da radim – kaže ministarka.

Ona ističe da je odgovornost razrednog starešine velika, jer do kraja školovanja on i te kako poznaje dušu svakog učenika, pa je važno i da o tome komunicira sa roditeljima. Razredni starešina će definitivno transparentnije pratiti šta se dešava sa njihovim učenicima i praktično praviti svojevrsne đačke „dosijee“ koji će naravno služiti samo školi i roditeljima.

Milorad Antić iz Foruma srednjih stručnih škola navodi da je dopis ministarstva stigao u škole, a kako objašnjava ministarkina najava neće bitnije pormeniti posao razrednih starešina.

– Sve razredne starešine su i ranije vodile svesku evidencije ponašanja đaka. Pa napišu ko je kada pričao telefonom, ko je šetao po učionici za vreme časa, a ko se drsko ponašao prema nastavniku ili vršnjaku… Nema ovde neke velike promene. Svakako, možemo reći da je 80 ili gotovo 90 odsto zaista dobre dece u školama – navodi Antić.

 

Teže je sa roditeljima 

Borko Petrović, profesor engleskog jezika i književnosti iz Paraćina koji je proglašen za najboljeg nastavnika na svetu, navodi da u svakom odeljenju ima dece koja nisu dobro prihvaćena. 

– Ona su povučena ili ekstrovertna. Ovo vidim kao neki signal da se više bavimo decom, da se deca osećaju prihvaćenima, da budu svesna da je u redu da budu različiti. Koliko god ova ideja bila dobra,ostaje da se vidi kako će izgledati u praksi, jer je veliki problem u komunikaciji sa roditeljima. Zamislite kada dođe roditelj kojem morate da saopštite da mu je dete problematično i da ga privolite da bude deo rešenja, a ne problema. Mi imamo seminare, vežbamo i te tehnike aktivnog slušanja. Sve kolege teoretski znaju kako bi trebalo da se postupa, ali u praksi je to izazovno, s obzirom na to da je teško spustiti loptu i sujetu, i uveriti roditelje da radite zajedno za dobrobit njegovog deteta – kaže Petrović. 

UDARNA VEST.rs (Informer)

Share
guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare