OD 20.000 DO 50.000 € ZA POLJOPRIVREDNE PROIZVOĐAČE: Kako do novca koji daju DRŽAVA I SVETSKA BANKA? Prijave za novi KONKURS

Druga besplatna obuka za korisnike Prvog javnog poziva Projekta konkuretne poljoprivrede održana je danas na Zlatiboru, gde se okupio veliki broj korisnika koji će kroz predavanja i praktične radionice moći bolje da se upoznaju sa načinima za još efikasniju proizvodnju i plasman svojih proizvoda.

“Veoma smo srećni što je Projekat zajedno sa Ministarstvom poljoprivede, šumarstva i vodoprivrede i Svetskom bankom stigao do ove faze u kojoj pored podrške korisnicima u finansiranju njihovih željenih investicija, sada možemo i imamo priliku da radimo dalje na njihovom usavršavanju, jačanju tržišnih kapaciteta korisnika, širenju znanja i upotrebe istog u njihovom svakodnevnom radu. Iza nas je sjajna obuka koju smo održali u Novom Sadu gde je odziv bio fantastičan i sa kog i mi, i Ministarstvo, kao i korisnici kao najvažniji u celom događaju nosimo mnogo pozitivnih utisaka.

Danas smo na Zlatiboru gde smo spremili odlične teme, stručne predavače i gde ćemo implementirati trening program kao mešavinu stručnih saveta, teorije, ali i sa mnogo primera iz “stvarnog života” i prakse. Očekujemo na Zlatiboru tradicionalne proizvođače jagodičastog voća, primarno maline, potom kupine, jagode , borovnice. Takođe, koristimo priliku da najavimo i naredno predavanje u Kruševcu 12. decembra na kom još uvek imamo mesta za prijave“, istakla je Andrijana Ivanović, specijalistkinja tržišta u okviru Projekta konkurentne poljoprivrede Srbije.


Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede u saradnji sa Svetskom bankom pokrenulo je 2021. godine novi model finansiranja, poznat kao 50:40:10, kako bi se osnažili mikro, mali i srednji poljoprivredni proizvođači i preduzeća, a ujedno i unapredila poljoprivredna proizvodnja i konkurentnost kroz Projekat konkurentne poljoprivrede Srbije. Korisnici bespovratnih sredstva (grantova) mogu biti fizička lica – individualni poljoprivredni proizvođači, kao i agraratori – preduzetnici, privredna društva i zemljoradničke zadruge, a ukupna vrednost investicija u individualnom poslovnom planu iznosi u dinarskoj protivrednosti od 20.000 – 50.000 evra, odnosno za agregatore od 25.000 – 400.000 evra.

Osnovni zadatak Projekta je da pruži podršku poljoprivrednim proizvođačima i agregatorima koji žele da poboljšaju i razviju svoje kapacitete. Pored toga, misija projekta je da poljoprivrednim proizvođačima pruži neophodna znanja iz preduzetničke perspektive, a sve sa ciljem da postanu konkurentniji na tržištu.

Do sada, projekat je realizovao dva javna poziva za koje je zainteresovanost iskazalo više od 3.500 poljoprivrednika, od čega je u Prvom javnom pozivu Ugovor potpisalo njih 873, a u Drugom javnom pozivu 525 korisnika. Početkom nedelje iza nas, raspisan je Treći javni poziv namnjen agregatorima, za koji su prijave počele u ponedeljak, budući da je u sladu sa Agrarom urađena digitalizacija javnog poziva i podnošenje prijava je onlajn, na sajtu Uprave za agrarna plaćanja i na sajtu Projekta konkurentne poljoprivrede Srbije.

Ulaganjem u edukacije, širenjem znanja, razmenom iskustva, kao i obukama iskusnih predavača i uspešnih poljoprivrednika, projekat šalje jasnu poruku da ne samo da učestvuje u finansijskim davanjima, već da je razvoj, tržišna orijentacija i jačanje gazdinstava podjednako važan aspekt tokom relizacije projekta. Na obukama biće zastupljene informacije o sektoru iz kog korisnici dolaze, ali i teme koje se snažno referišu na tržišni razvoj poput brendiranja, kanala prodaje, širenja proizvodnje i slično.

Tokom jednodnevnog besplatnog treninga, svi zainteresovani učesnici imaju mogućnost da direktno razgovaraju, kao i da čuju predavanja renomiranih stručnjaka iz ciljne poljoprivredne oblasti koji su, pored bogatog akademskog znanja, u prilici da ponude uspešne primere iz prakse. Važno je istaći eksperte iz Instituta za primenu nauke u poljoprivredi koji su zaduženi za sektorsku ekspertizu, ali i predavače iz „realnog života i biznisa“ koji će pomoći i u prenosu znanja iz dela koji se tiče marketinga, zahteva i potreba današnjih kupaca.

Cilj obuka je da se korisnicima omogući razmena znanja, veština i iskustva, kako sa renomiranim stručnjacima, tako i sa direktnim proivođačima iz istih sektora. Organizovanjem ovakvih treninga i obuka, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede želi da podstakne direktne korisnike, ali i javnost, na važnost edukacije i razmene iskustava i izvan finansijskih davanja.

UDARNA VEST.rs (Kurir.rs)

Share
guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare