NASA otkrila dugo očekivanu analizu uzorka prikupljenog sa asteroida Benu (VIDEO)

NASA je otkrila javnosti svoju dugo očekivanu analizu uzorka prikupljenog sa asteroida Benu starog 4,5 milijardi godina u Zemljinoj orbiti, koji bi mogao da utiče na našu planetu. Materijal, koji je prikupila svemirska letelica sa asteroida Benu blizu Zemlje, otkriven je u NASA svemirskom centru Džonston u Hjustonu u američkoj državi Teksas.

„Evo ih. Ovi delovi drevne svemirske stene mogu da sadrže tragove o tome kako su se formirale stenovite planete, uključujući i našu. Naučnici širom sveta će proučavati uzorke kapsule Oziris-Reks generacijama koje dolaze da bi dobili odgovore o tome odakle dolazimo“, objavila je NASA .

Današnji rezultati su pokazali da asteroidi, koja ima šansu da se razbije o Zemlju 2182. godine, sadrži vodu i ugljenik, sastavne delove života, prenosi Dejli mejl.

Misija OSIRIS-REks prikupila je kamenje i prašinu sa asteroida 2020. godine, a kapsula sa dragocenim teretom vratila se na Zemlju pre nešto više od dve nedelje, sletevši u pustinju Juta.

Administrator NASA Bil Nelson kaže da bi prašina koja se prikazuje na ekranu trebalo da nam pomogne da istražimo kako se formiraju planete, naš solarni sistem i kako asteroidi mogu uticati na nas ovde na Zemlji.

Više informacija u narednom periodu

U narednim danima, nedeljama i mesecima dobićemo više informacija o tome od čega se Benu sastoji i nadamo se da će to pomoći naučnicima da saznaju više o našem Sunčevom sistemu, kao i o tome kako je počeo život na našoj planeti, prenosi BBC.

Misija je vratila između 100 i 250 grama krhotina, za koje NASA veruje da sadrži tragove o poreklu i razvoju stenovitih planeta kao što je Zemlja, a možda čak i tragove o evoluciji života.

Asteroid Benu otkriven je 1999. godine, a njegov prečnik iznosi oko 500 metara.

Kapsula „Oziris-Reks“ lansirana je 2016. godine i stigla je do Benua 2018. godine. Provela je gotovo dve godine u orbiti oko asteroida pre nego što je uzela uzorak rastresitog površinskog materijala pomoću robotske ruke 20. oktobra 2020. godine.

NASA bi u četvrtak trebalo da pokrene zasebnu misiju na udaljeniji asteroid Psiha.

UDARNA VEST.rs (Blic)