Jedan Beograđanin požalio se na društvenim mrežama da ga je banka odbila jer su uvidom u njegom tekući račun otkrili da se kladi!
On se čak obratio i udruženjima za zaštitu potrošača, jer želi da promeni banku koja ne bi mogla da mu proverava transakcije na računu.
– Hteo sam da uzmem keš kredit, kod svoje matične banke. Ispunjavam sve uslove i sve je išlo kako treba, dok me nisu pozvali jer su proverom mog tekućeg računa, videli da sam u poslednjih šest meseci imao transakciju u kladionici i tada su me odbili za kredit – pojasnio je svoj slučaj ovaj Beograđanin.
U Udruženju za zaštitu potrošača „Efektiva“ kažu da je legitimno pravo banke da ne odobri kredit klijentu kog smatra rizičnim.
– Eto, ako niste znali, banka i zbog klađenja može da odbije zahtev za kredit, čak i ako su svi drugi uslovi ispunjeni. Rešenje za ovog gospodina je da ode u drugu banku, koja neće imati uvid u transakcije prethodnog računa, i tamo aplicira. Mada, najbolje je i ne uzimati ga i sa bankama imati što manje posla – navodi Dejan Gavrilović iz „Efektive“.
Dodaje da ih građani često pitaju da li mogu da tuže banku jer ih je odbila za kredit.
– Naravno da ne, jer pravo je banke, kao i svakog od nas, da bira kome će pozajmiti svoj novac – objašnjava sagovornik Informera.
Šta banka sve može da traži kad podnosite zahtev za kredit
* JMBG
* ime i prezime, datum rođenja, mesto rođenja, adresa
* telefoni, i to kućni, drugi kontakt telefon i mobilni telefon, kao i da li je mobilni telefon na pripejd ili postpejd sistemu
* stambeni status, da li živite u sopstvenom stanu, sa roditeljima, u iznajmljenom stanu
* bračni status
* ukupna primanja domaćinstva
* vanredni rashodi domaćinstva
* podaci o supružniku, sa obaveznim ličnim podacima, JMBG i primanjima
* školska sprema, pozicija klijenta
* status zaposlenja klijenta
* zanimanje klijenta
* primanja klijenta po stavkama
* obaveze klijenta – struja, telefon, voda, grejanje, komunalije, troškovi života, zakup, sindikalni krediti, alimentacija, ostalo
* podaci o poslodavcu
UDARNA VEST.rs (Informer)