RUŠENJE JEDNOG OD SIMBOLA BEOGRADA SVE IZVESNIJE: Raspisan tender za nadzor, Kinezi zaduženi za građevinsku dozvolu, rok 3 godine

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je tender za FIDIK inženjera i nadzor nad izvođenjem radova na izgradnji novog mosta preko Save na mestu Starog savskog mosta, a vrednost nabavke procenjena je na 179 miliona dinara, bez PDV-a.

Kako se navodi u projektnom zadatku koji je deo tenderske dokumentacije, 4. marta 2021. godine Ministarstvo građevine i Direkcija za izgradnju Beograda su sa kineskom kompanijom PowerChina, kao izvođačem, zaključili Sporazum o saradnji u vezi sa realizacijom i finansiranjem istražnih i projektantskih radova.

Ovim sporazumom, između ostalog, predviđeno je da kineska kompanija, kao izvođač, preuzme obavezu predfinansiranja istražnih i projektantskih radova za potrebe izrade projekta za građevinsku dozvolu (PGD) i projekta za izvođenje (PZI) novog mosta, dok je obaveza Direkcije da obezbezbedi FIDIK inženjera i nadzor nad izvođenjem radova.

U projektu je navedeno da će statički sistem novog mosta podrazumevati dvostruki čelični luk, kao i da će se čelična konstrukcija oslanjati na šest armirano-betonskih stubova, od toga dva u reci. Predviđena visina ečnih stubova je 23 m i 15 m. Na bazi postojećih istražnih radova, planirana je primena dubokog fundiranja.

Saobraćajni profil na mostu predviđa dve kolovozne trake od 6,5 m, tramvajski koridor u sredini, širine 8 m i trotoare sa obe strane od 3,3 m, koji uključuju i biciklističke staze. Predviđena su i dva lifta za prevoz putnika, a izabaran je, kako se navodi, tip lifta bez mašinske prostorije, nosivosti 1.000 kilograma, odnosno 13 osoba.

A GDE ĆE STARI MOST?

Scenarija o tome šta će biti sa starim mostom na Savi do sada je bilo raznih – od toga da se most seli u park na Ušću, preko konzerviranja mosta u nekoliko delova, pa do pominjanja Palilule kao novog odredišta.

Gradska vlast je 2019. sprovela i anonimnu anketu u nameri da odluči o sudbini Starog mosta preko Save. Po toj anketi građani su izglasali da se Stari savski most izmesti u park na Ušću.

Podsetimo, u februaru je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio da bi demontaža Starog savskog mosta trebalo da počne u junu.

Na beogradskoj strani prostor ispod novog mosta je direktno povezan sa Sava Promenadom, pa je u planu da i on bude formiran kao deo te celine. Sa druge, novobeogradske strane, prostor ispod mosta deo je starog savskog šetališta, kome, kako se u projektu navodi, tek sledi novo uređenje, piše Kurir.

Aneksom ponude potpisanim sa izvođačem, ugovoreno vreme završetka radova je tri godine od datuma početka radova, dok je garantni dve godine.

Takođe, početkom godine radnici i mehanizacija firme koju je angažovao Grad počeli su da ruše velike hale nekadašnjeg giganta, auto-servisa Rade Končar na Novom Beogradu, kako bi se u budućnosti na tom mestu našla saobraćajnica i kružni tok koji će spojiti novi Savski most sa ovom opštinom.

UDARNA VEST.rs

Share

guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare