UDARNA VEST! Aleksandar Šapić: Vrtići i udžbenici od septembra besplatni kao što sam i obećao

Svi učenici će imati besplatne udžbenike, kao što sam i obećao. Rekao sam to 100 puta i opet me pitate, samo zato što su, kako kažete, u nekim školama rekli da će biti, najverovatnije – ovim rečima Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda, odgovara na pitanja i dileme oko toga hoće li od septembra svi osnovci i srednjoškolci u prestonici dobiti besplatne komplete udžbenika, kako je najavio, prenosi Blic.

– Imate saopštenja Sekretarijata za obrazovanje, zvanično upućena pisma svim školama, budžetska sredstva obezbeđena, više puta od svih instanci Grada najavljeno… I vama je sve to jednako, koliko i ono što je izrečeno na nekom roditeljskom sastanku. Da ponovim, svi osnovci i srednjoškolci, kao što sam i obećao, dobiće od svog grada ceo komplet udžbenika u septembru. Kao i vrtići koji će od septembra biti potpuno besplatni, kao što sam i obećao, i od sada će Grad plaćati onu razliku od 5.500 dinara koju su morali roditelji da plaćaju do pune cene. Da me ne biste u sledećem pitanju pitali da ste čuli negde na pijaci da je neko rekao da i to neće biti.

Govorilo se poslednjih nedelja i o novom sistemu naplate gradskog prevoza. Doneli ste odluku da gradski prevoz pojeftini za sve kategorije stanovništva. Koje su konačne cene?

– Konačne cene karata će biti uskoro utvrđene od strane Sekretarijata za javni prevoz, jer smo na poslednjoj sednici Skupštine grada Beograda, odlukama koje smo doneli, omogućili Sekretarijatu da uđe u izmenu celog sistema prevoza. Odluka Skupštine je postala pravosnažna tek pre nekoliko dana, tako da očekujem da posle praznika, najkasnije do sredine maja, budu donete zone, tarife i cene u okviru novog sistema beogradskog javnog prevoza.

Kada počinje naplata prevoza po novim cenama? Bilo je reči da će već od 1. maja?

– Ne znam gde je bilo reči od 1. maja?! Ja sam rekao da očekujem da u maju završimo jedan deo procedura koji će nam omogućiti da nam najbrže zaživi sistem naplate SMS-om. I da očekujem da ćemo do kraja leta, najkasnije, imati potpuno implementiran novi sistem prevoza sa svim njegovim segmentima. U to računam i kupovinu karata na kioscima, jer će nam za to biti potrebno koji mesec više. Mi menjamo sistem koji je funkcionisao skoro 15 godina, a ako neko misli da to za 10 dana može tek tako da se izvede, onda ili je zlonameran ili je potpuni laik.

Kakva je tu računica, isplatili se? Kako će se nadoknaditi to smanjenje u budžetu Gradskog saobraćajnog Beograd?

– Prvo, ne znam o kom tačno smanjenju pričate, kad je naplata padala godinama i došla do toga da samo 25 odsto onih koji se voze plaćaju prevoz. Drugo, zbog činjenice da će cene biti daleko niže nego do sada očekujemo da naplata poraste, a čak i ako na početku ne bude na nivou koji očekujemo, bar da se rastereti ljudima kućni budžet. Znači, tačno da budemo finansijski na istom nivou, a skoro je nemoguće da bude lošije za Grad nego sada. Biće korist, jer će za građane biti daleko jeftinije.

Još nešto mi je interesantno! Ovo pitanje koje ste mi sada postavili postavljaju najčešće oni koji nikad za ovih 15 godina nisu brinuli koliko je Grad na gubitku i kako to nadoknađuje, a u ogromnim je gubicima. Sada, kada mi pokušavamo da to promenimo, odjednom se pojavila “neviđena” briga za budžet Grada. Ali OK, valjda je i to potvrda da menjamo ključne stvari, a ne kozmetičke.

Najavili ste jedne cene karata, pa ste se predomislili i spustili ih. Jeste li videli komentare na društvenim mrežama da ćete “kako ste krenuli, putnicima plaćati da se voze”?

– Nisam video na društvenim mrežama, nego je broj ljudi koji nam je sugerisao za tu dnevnu kartu bio toliko veliki, da samo neozbiljna osoba na to ne bi reagovala. Valjda se sve što se u Gradu radi, radi zbog ljudi koji u njemu žive? To doživljavam kao sasvim normalnu stvar, da se reaguje u odnosu na njihove potrebe. Možda do usvajanja konačnih cena bude još neka promena, jer suština je da dođemo do optimalnog rešenja za sve. Svakako će javnost biti blagovremeno obaveštena kada se usvoji zvaničan novi cenovnik karata za prevoz.

Zašto ste odlučili da ukinete kontrolore i validatore?

– Zato što ni jedno ni drugo nije služilo svrsi. Validator je bio velika obmana koja je trebalo da učini sistem komplikovanim, a samim tim i “izuzetno naprednim”, da ne bi bilo ko do kraja pitao čemu služi. Validator ničemu nije služio! Obrađivao je samo 20 odsto putnika, a to je naplaćivano Gradu kao krucijalna informacija za podizanje kvaliteta prevoz. Kontrolori isto! Usporavali su sistem, zaustavljali vozila kad ljudi nisu hteli da plate kartu, nije ih bilo dovoljno… Sve to menjamo! Nema više zaustavljanja vozila, neće biti izbacivanja putnika, neće biti neprijatnosti. BELI će vam uručiti kaznenu kartu ako vas zateknu bez karte i nastavljate normalno dalje da se vozite.

Grad je raskinuo ugovor sa kompanijom “Kentkart”. Mnogo se u javnosti o tome govorilo. Posle sednice na kojoj se glasalo o raskidu saradnje rekli ste da ste “ponosni što rasturate sistem koji je štetan za grad i koji se sve ove godine niko nije usudio da dira”. Zašto mislite da se niko nije usudio?

– Videli ste kakva se kampanja posle toga napravila protiv mene u delu medija. Svi mediji brane privatnu firmu kao oči u glavi, bez obzira na to što decenijama nanosi štetu Gradu. Eto, tu vam je odgovor! Između ostalog, niko nije želeo da mu se dogodi to što se meni dogodilo. Ti ljudi imaju pare, uticaj! Plate medije i oni rade kampanju. Danas to tako funkcioniše. Nikog više nije briga o opštem interesu i interesu ljudi zbog kojih smo tu.

Imate li procenu koliko je Grad oštećen prethodnih godina?

– Ono što imamo evidentirano jeste da je naplata od 2012. do 2022. pala sa devet, na šest milijardi dinara, ali to je samo ono što vidimo! Nadam se da ćemo ono drugo, što ne vidimo, tek otkriti u periodu ispred nas, kad sistem promenimo. Najviše je oštećen time što najveći broj ljudi smatra da je javni prevoz u Beogradu loš.

Obelodanjen je snimak na kojem se navodno čuje da vaš šef kabineta Nenad Milanović nudi nameštanje tendera turskom “Kentkartu” ako pristane na raskid ugovora. Najavili ste da ćete podneti krivičnu prijavu protiv svog saradnika. Šta je ideja s tim pravnim manevrom?

– Ideja je da se utvrdi istina! Jer i ovo je bio deo prljave kampanje koja je imala za cilj da sve ostane po starom. Da se sve ne bi završilo samo na spekulaciji i “presudi” koju je doneo deo plaćenih medija u okviru svoje kampanje, ja ću podneti prijavu da utvrdimo sve činjenice.

Prvo, da li je prekršen zakon i koji? Da li je počinjeno bilo koje krivično delo? Da li je neko pribavio ili imao nameru sebi da pribavi bilo koju vrstu koristi? Da li je neko imao nameru da nanese štetu Gradu? Da li je sve što smo čuli tamo autentično? Da vidimo sve! A ja sam već rekao, i ostajem pri tome, da su zahvaljujući tom čoveku (Milanoviću, prim. nov.) i celom timu ljudi koji je vodio razgovore s njima (“Kentkartom”, prim. nov.) razotkrivene stvari koje dosad nisu.

Time smo spasli Grad od dalje krađe i urušavanja. Otkriveno je da je ceo njihov sistem prevara i obmana koju su decenijama plaćali Beograđani. Na koji način je on do toga došao mene nije briga; šta im je pričao, da li ih je lagao, još manje! Važno je da li je učinio bilo šta loše što je oštetilo Grad Beograd. Sve što je dosad uradio bilo je od velikog interesa za Grad i za to imamo jasne dokaze. Videćemo da li postoje dokazi za suprotno.

Na kraju, apsurdno je da i oni najzlonamerniji u optužbi kažu da je “nameštao nabavku da bi zaštitio Grad”. Čak ni oni nisu rekli da je sebi hteo nešto da uzme! Videćemo šta je na tom snimku autentično i da li se posle toga dogodilo nešto na štetu Grada za šta ja ne znam. Zasad samo znam da smo zahvaljujući tim razgovorima razotkrili lažni sistem koji je uništavao naš javni prevoz. Još je zanimljivo da su tajno snimani i isečeni razgovori odneti samo u BIRN, a ne u policiju, i to tek kad sam ja objavio da ih iz svega izbacujemo. Ali polako…

Rekli ste jednom prilikom da postoje “određeni duboki sistemi, koji nemaju veze s političkim strukturama, koji se bore protiv uvođenja reda, koji se bore protiv toga da red vožnje bude optimalniji, da se zna koliko se benzina sipa, a koliko potroši”… Ko čini te duboke sisteme?

– Svuda postoje duboki sistemi, pa i u ovom sistemu. To su razne interesne grupe koje rade jedino sa ciljem sticanja svoje koristi.

Govorilo se da nemate podršku unutar SNS, ali na sednicama Skupštine grada Beograda uvek imate podršku svih odbornika stranke. Odakle priče o odsustvu podrške?

– Ne želim da se bavim spekulacijama. Ja sam došao na ovo mesto da ostavim nešto iza sebe i uradim važne stvari za Beograđane, a ne da se bavim rekla-kazala.

Jeste li se pokajali zbog izjave o Romima?

– Zašto?! Šta je sporno u tome što sam rekao? Jesam li nešto slagao, jesam li nekoga uvredio? To što su se osetili pogođenim oni koji na romskom pitanju decenijama uzimaju pare, a ništa nisu uradili ni za njih, ni za one koji žive u okruženju nehigijenskih naselja, to je već druga priča. Oni i treba da se osete pogođenim!

Opozicione stranke traže gradske izbore. Šta vi kažete? Znate li kad će biti izbori?

– Ne znam.

Da li ostajete pri ideji da se Sajam preseli u Surčin? Kako ste to zamislili i koji je rok?

– To nije moja ideja. To je ideja koja je postojala i pre mene. Ja samo nemam ništa protiv nje, jer mislim da će taj deo grada gradnjom nacionalnog stadiona, Sajma, saobraćajnicom za auto-put koja je odskora urađena, biti “novi Novi Beograd” i deo grada sa najvećim razvojnim potencijalom.

Kakav je vaš stav o velikom Narodnom pokretu čije se osnivanje najavljuje? Kome je mesto u tom pokretu?

– Nisam učestvovao u razradi tog projekta, tako da bi bilo neozbiljno da o njemu pričam na osnovu paušalnih informacija koje imam iz medija. Ako budem nešto više znao i budem imao mandat da o tome govorim u javnosti, govoriću. Do tada ne mogu ništa više od ovoga da kažem.

Kad počinje preseljenje Zoo-vrta na Adu Safari?

– Ima do toga još dosta da se uradi, ali smo i po tom pitanju prvi koji smo konačno krenuli u realizaciju ideje o kojoj su mnogi samo pričali. Prvo je neophodno napraviti dobar idejni projekat, u šta smo već krenuli, pa ući u raseljavanje nelegalnog naselja, u šta smo takođe krenuli… Pa onda izrada projekta, pa projekat raseljavanja životinja. Ima tu još mnogo posla, ali smo mi prvi koji smo povukli prve korake u tom pravcu. Dosad je samo bila prazna priča od strane svih drugih, kao što rekoh.

Sednica skupštine SNS zakazana je za 27. maj. Znate li šta će biti teme?

– Pretpostavljam, ali ne bih unapred licitirao. Mislim da je najbolje da o tome pitate predsednika stranke ili predsednika Izvršnog odbora, oni svakako znaju daleko više od mene i imaju mandat da o tome i govore.

UDARNA VEST.rs

Share
guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare