POJEFTINILA CENA DNEVNE KARTE! Šapić do detalja pojasnio promene u cenovniku za gradski prevoz: Evo kada kreće novi sistem naplate

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio je da će već u maju početi sa novim sistemom naplate karata. Kako je istakao sve preomene koje uvodi u sistem odnosiće se na to da cene karata idu na dole, pa je osim karte od 90 minuta, koja je uvedena na zahtev građana i koja će sada iznositi 50 dinara umesto, smanjena i cena najavljene dnevne karte. Kako je nedavno rekao cena dnevne karte po novom sistemu bila bi 200 dinara, ovoga jutra gradonačelnih Beograda na „Prvoj“ ističe da će dnevna karta sada iznositi 120 dinara, iliti jedan evro.

– Kupovina karata će se naplaćivati isto kao što danas građani plaćaju parking. Biće šest kategorija, kako stigne to vam je potvrda o plaćanju, koju ćete pokazati onima koji traže. Ovo je prva faza, mi sada rasturamo sistem koji se pokazao po svim aspektima nefunkcionalan. Na sugestiju građana smo u roku od jednog dana promenili dnevnu kartu, koja u prvoj opciji nije postojala i ona je duplo jeftinija. U prvoj fazi moći ćete kartu da kupite na prodajnim mestima i sms-om. Očekujem da u roku od dva, tri meseca bude i na kioscima. U prvoj fazi neće biti. Očekujem da za par meseci od uvođenja novog sistema da će biti čak i više mogućnosti za kupovinu nove karte – kaže gradonačelnik Beograda.

On ističe da su validatori za očitavanje karata koje je postavio BusPlus u vlasništvu grada Beograda, ali da ukoliko im iz „Kentkarta“ ne budu dali šifre za njih, grad će nabaviti nov sistem.

– Nama neće dati šifre od validatora, iako je on vlasništvo grada. Ako nam ne daju te šifre, mi ćemo raspisati konkurs za nov sistem. Neće imati ovu svrhu kao do sada. Očekujemo da u toku maja meseca počne prva moućnost kupovina karata sms-om i ovih novih kartonskih karata, a onda u toku leta očekujemo da ćemo uspeti da uđemo u značajan broj kioska koji se nalaze na najfrekventnijim mestima – kaže Šapić. 

On je ponovio da penzioneri i svi oni koji imaju preko 65 godina imaće posebno pogodnosti.

– Godišnje karte će ostajati do kraja godine. Sada dopunjavate telefon kao što ste nekada dopunjavali karticu BusPlus – kaže Šapić.

Gradonačelnik ističe da svako može da postane „beli“ uz određenu obuku. 

– Mi uvodimo „belog“, jer je on svakako morao da učestvuje sa kontrolorima. U ovom momentu nema dovoljno „belih“ da zamene kontrolore. Ali, mi smo raspisali zahtev za novih 200 i zahtev vladi poslali vladi za novih hiljadu „belih“. Od njih očekujemo od njih da mnogo više stvari rade, a ne da kontrolišu karte. Mi ćemo ponuditi kontrolorima ovim sada da postanu „beli“. Svako ko želi može da postane naš „beli“ uz obuku od dva meseca. Nama nije ideja da imamo 5.000 „belih“ koji će da ulaze kao ekspedicija i da jure ljude po autobusima ko nema kartu. Duboko verujem da mi nećemo morati da ulazimo u represiju. Pogotovo privih nekoliko meseci mi uopšte nećemo ulaziti represiju – kaže gradonačelnik Šapić.

Gradonačelnik je izrazio svoju sumnju u to da firma „KentKart“, koja je najavila tužbu zbog jednostranog prekidanja ugovora, može da dobije na sudu, jer, kako je istakao, nisu ispunjavali svoje obaveze potpisane i onako štetnim ugovorom. 

– Tačno i da dobiju na sudu to što nam prete, za ovih 10 godina grad je na gubitku 250 miliona evra. Prvo ja sam potpuno siguran da je u okviru tog štetnog ugovora ni tu nisu ispunjavali svoje obaveze. Tako da uopšte nisam siguran da će presuda ići u njihovu korist – kaže Šapić.

Cena karata može samo da opada

Nova je stvar i ta da će cena dnevne karte umesto prvobitno najavljenih 200 dinara sada biti 120 dinara. 

– Imali smo veliko skidanje karata, sada je samo 1000 dinara karta za sedam dana. Da bi proporcionalno skinuli sve cene do kraja danas su mi javili da ovu sa 200 idemo na 120 dinara. Ona će biti 1 euro. Mora da se pravi gradacija. Ono što mogu da vam kažem do momenta dok ovo ne postane zvanično može da ide samo na dole. Mi smo spremni na žrtvu, da bismo vratili poverenje u javni prevoz – kaže gradonačelnik za „Prvu“.

UDARNA VEST.rs


Share
guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare