BEOGRAĐANI, PAŽNJA! SVE PROMENE U GSP NA JEDNOM MESTU! Dnevna karta 200 RSD, nedeljna 1000, a evo i koje grupe će biti POVLAŠĆENE! 

Prethodnih meseci Beograđani su čuli da će u gradski prevoz ulaziti na prva vrata gde će se plaćati karta, izlaziti na ostala, da će biti više kontrolora, da će cena karte da skače… Međutim, Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda saopštio je danas da od toga nema ništa, već da će se bus plus validatori ukinuti, kontrolora više neće biti, da će se ulaziti i izlaziti na koja god vrata, te da će cena da bude u nekim slučajevima i duplo jeftinija…

Ovo su najbitnije promene u javnom prevozu. To je pre svega kupovina karata putem SMS poruka, cena karte za 90 minuta vožnje je 50 dinara, celodnevna karta će sa 750 dinara spasti na samo 200, ukidaju se kontrolori i validatori, mesečna karta za povlašćene kategorije 1.000 dinara, a karta za penzionere je doživotno besplatna. Sve ovo stupiće na snagu prema najavama, prvog maja.

Aleksandar Šapić je govoreći o novom sistemu rada i naplate u gradskom prevozu rekao da će cilj da bude prilagođen građanima uslugom i cenom. On je objasnio i da će grad jednostrano raskinuti ugovor sa „Kentkartom“ kako bi nov sistem karata mogao da se uvede.

On je tokom više obraćanja javnosti otkrio detalje toga kako će ovo izgledati, ali je napomenuo da će, kako ne bi bilo dezinformacija, sve o novom sistemu GSP biti poslato građanima na adrese.

Gradonačelnik Aleksandar Šapić prihvatio je sugestije građana i naložio Sekretarijatu za javni prevoz da delimično izmeni predloge u vezi sa pojeftinjenjem javnog prevoza u Beogradu.

Šta je sve novo u gradskom prevozu:

Jeftinija vremenska karta

Novina u odnosu na najavu jeste to da će se dodatno smanjiti cena mesečne karte za jednu zonu, kao i niža cena vremenske karte od 90 minuta koja je prvobitno bila izostavljena iz novog sistema.

Grad Beograd
foto: Beoinfo

– Nakon sugestije brojnih korisnika koji su mi se juče javili, vremenska karta za 90 minuta ostaje, ali smo odlučili da joj smanjimo cenu. Koštala je 89 dinara, a sada će i u zoni A i u zoni B biti 50 dinara, što je skoro duplo manje. Celodnevna karta za obe zone, koja će moći da se koristi za teritoriju čitavog grada, koštaće samo 200 dinara, što je najveće pojeftinjenje, jer je do sada za sve zone bila 750 dinara.

Ukidaju se 4 zone

U postojećem sistemu javnog prevoza grad je podeljen na 4 zone, dok će u novom postojati samo 2.

– Teritorija grada više neće biti podeljena na četiri zone sa sedam tarifa, već će ubuduće grad biti podeljen na dve zone i postojaće dve tarife.

Jeftinije sedmične, mesečne i godišnje karte

Karta za sedam dana koštaće samo 1.000 dinara, a ranije je za pet dana koštala 2.390 dinara. Sledeća velika stvar jeste cena mesečnih karata, koja se kretala od 2.990 do 4.990 dinara, u zavisnosti od zone. Sada će zona A ili zona B biti 2.500 dinara, a obe zone 3.500 dinara.

Plan Grada Beograda je da godišnja karta košta 25.000 dinara za jednu zonu, odnosno 35.000 za obe zone, dok je do sada bila 36.000 za jednu, odnosno 54.000 za sve zone.

Grad Beograd
foto: Beoinfo

Kupovina SMS i na novim prodajnim mestima

– Do sada je karta dopunjavana na kiosku, a sada niko više neće imati obavezu da ima kartu, već će naprosto na kioscima dopuniti telefon i posredstvom SMS poruke plaćati javni prevoz.

U prevodu, plaćanje SMS porukom biće slično kao kod naplate parkiranja.

Naravno, oni koji imaju postpejd telefonski račun neće čak ni to morati da rade. Ko bude želeo da ima aplikaciju, ona će mu omogućavati da brže i lakše plaća prevoz, kao i da se prijavi ukoliko spada u povlašćenu kategoriju, naveo je Šapić.

Bez validatora

– Stupanjem na snagu novog sistema naplate karata ukidamo validatore, a ulaz i izlaz putnika će biti na sva vrata. Ukoliko zaživi novi sistem, on će biti aktivan od maja – pojasnio je Šapić.

– Novi sistem javnog prevoza ne samo što će višestruko da pojeftini prevoz nego će ga značajno pojednostaviti i uprostiti. Daće nam priliku da postavimo novu platformu kako bi javni prevoz bio daleko bolji, svrsishodniji i efikasniji, te da pokušamo da zajedničkim snagama ispravimo neke stvari koje su poslednjih dvadeset godina sprovođene na način na koji možda nije trebalo da se radi – zaključio je gradonačelnik Šapić.

Ukidaju se i kontrolori

Šapić je kazao i da će se ukinuti kontrolori.

– U autobuse će ulaziti Beli, odnosno Komunalna milicija i neće zaustavljati autobus ni ostale putnike. Putniku bez karte oni će uručivati nalog za plaćanje posebne karte. Putnik koji dobije taj nalog neće biti izbačen iz autobusa – rekao je Šapić.

Neće biti više validiranja karti, a ako se putnik zatekne bez karte neće biti izbacivanja iz prevoza već će mu biti data mogućnost da kaznu plati i to u narednih nekoliko dana po duplo manjoj ceni.

– Te vrste tenzija neće više biti u prevozu, kao ni ulaska na prva i izlaska na ostala vrata niti zadržavanja kod validatora. Naša obaveza jeste da podižemo kvalitet prevoza i vozila i da povećamo frekvenciju vozila na najopterećenijim linijama – naglasio je Šapić.

Ko će sve plaćati kartu jeftinije

Kada je reč o povlašćenim kategorijama, kojih je do sada bilo nekoliko desetina, imale su obavezu da plaćaju od 1.090 do 2.490 dinara. Sve kategorije su zadržane, samo je cena linearno smanjena i iznosiće samo hiljadu dinara, istakao je Šapić.

– Osim osnovaca, pravo na besplatan prevoz imaće i srednjoškolci do 19 godina, koji su do sada plaćali između 1.090 i 1.730 dinara. Sugrađani koji imaju više od 65 godina bili su u obavezi da jednom godišnje odu na prodajna mesta i da po ceni od 417 dinara dobiju godišnju kartu. Sada više neće imati tu obavezu već će im karta biti besplatna i doživotna – istakao je Šapić.

Prethodno je bilo rečeno da će učenici svoju kartu obnavljati, kao i penzioneri putem aplikacije za telefon.

UDARNA VEST.rs

Share
guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare