Ostoja Mijailović van sporta: Otvara novu firmu Ada motors, otkriva šta nas čeka u privredi, gde se još gradi

Ostoja Mijailović je poznat kao prvi čovek odbora košarkaškog kluba Partizan. Taj deo njegovog posla pomalo je stavio u zapećak u smislu javnosti, onaj drugi, a to je – preduzetništvo.

Ipak, u intervjuu za Telegraf Biznis, on ističe da sve radi svesno. Mijalović je otkrio sve o novim investicijama, gde ulaže, ali i šta očekuje u sportu. 

Razgovarali smo o razvoju auto-industrije, predstojećem srpskom Davosu, ali i tome ko je danas i zašto u sportu. 

Ostoja je započeo sopstveni posao sa 22 godine. Bio je i poslanik u parlamentu. Poseduje i upravlja nekolicinom kompanija kao što su British Motors, Globos Insurance, AKS Fleet Solution, Bavaria Motors, Bavaria Motorradand BM Premium Yachts…

  • Ko je Ostoja van sporta? Kako biste opisali u jednoj rečenici vašu karijeru iskusnog preduzetnika?

– Čovek koji je počeo skromno, sledio viziju i sposobnost da prepozna trenutak za odlučne poslovne poteze.

  • Poslujete u nekoliko različitih industrija, šta biste savetovali one koji tek ulaze u biznis, u šta ulagati u ova izazovna vremena?

– Opredelite se za polje interesovanja na kojem se dobro snalazite. Tu ćete mnogo lakše prepoznati neke nedostatke koje baš vaša ideja može da otkloni. Neću ništa novo reći ukoliko ponovim da će razvoj kvalitetnih softverskih rešenja sigurno još dugo biti isplativa investicija.

Međutim, ukoliko želite da se izdignete iznad konkurencije, morate imati bolji proizvod.

A put do boljeg proizvoda vodi kroz ličnu edukaciji i kroz edukaciju vašeg tima. Lično se u velikoj meri uzdam u svoje saradnike koje smatram velikim profesionalcima i ljudima koji svakog dana opravdavaju ukazano poverenje. Takav način poslovanja bih svakome preporučio.

  • Koju ste najvažniju lekciju vi izvukli kada je preduzetništvo u pitanju? Da li biste mogli da sumirate

– Nije pitanje da li će se prilika prepoznati, već kada će se prepoznati. Morate biti spremni da reagujete pre drugih i ne smete se bojati neuspeha. Strah jeste lekovit u smislu da vas tera da date sve od sebe. Ali sa druge strane, strah ne sme da vas sputava u ostvarivanju svojih snova.

  • Malo je poznato da investirate u nekretnine, možete li eksluzivno nešto više reći o tome, da li se sprema novi projekat za (Novo)Beograđane?

– Naš aktuelni projekat Lux 51 u elitnom delu Bežanijske kose je u fazi izgradnje. On se prostire na preko 65.000 kvadratnih metara i projektovan je u skladu sa novom vizijom savremenog stanovanja.

Saradnici u koje imam puno poverenje su osmislili ovaj projekat tako da unapredi sve aspekte stanovanja. Verujem da ćemo tako postaviti standarde, da će naša sledeća lokacija biti još brže rasprodata. Osim izgradnje, investiramo i u infrastrukturu naših kompanija.OMR

Foto: Milena Andjela Misic-Atanackovic

Nedavno smo kupili zgradu u Radničkoj ulici, u blizini Ade Ciganlije, gde smo preselili deo našeg poslovanja. Na tom mestu razvijamo novi auto centar koji nosi ime Ada Motors.

  • S druge strane, inflacija i geopolitička situacija je pogodila sve sektore, prema vašem mišljenju, kakva nas godina čeka?

– Veoma izazovna. Naročito u auto-industriji. Zbog toga mislim da je predstojeći Kopaonik Biznis Forum idealno mesto na kojem treba pričati o izazovima koji nas očekuju. Cene proizvodnje će porasti, broj proizvedenih vozila neće moći da isprati potražnju, što će dovesti do skoka cena vozila.

Rat u Ukrajini koji se praktično nadovezao na Kovid je takođe doprineo nestabilnosti tržišta. Sad smo imali ove katastrofalne potrese u Turskoj i Siriji, a koji sem ljudskih i infrastrukturnih tragedija donose i paralizovanje turskog tržišta u određenoj meri.Okretanje ka mobilnosti, flotnom menadžmentu i iznajmljivanju vozila je nešto što u poslovnom svetu može biti dobro rešenje, naročito u datim okolnostima.

  • Ističete i Čačak, ali i druge gradove Srbije kada je reč o investicijama i razvoju, koliko je važna decentralizacija u tom smislu, i to da se drugi gradovi u Srbiji stave na mapu investitora?

– Veoma je važna jer se investicijama stvaraju bolji uslovi za život u tim gradovima. Lično sam veoma ponosan na sve investicije u Čačku i okolini. Za neke sam i sam zaslužan, a naročito se ponosim time da veliki broj ljudi sa kojima sam išao u osnovnu školu danas radi u kompanijama čiji sam vlasnik. 

Na taj način čuvamo lokalnu privredu i mislim da nam je to preko potrebno kako bi nam se gradovi širom zemlje bili sve privlačniji.

  • Kako ocenjujete trenutnu privrednu situaciju u zemlji? Šta biste voleli da vidite kao domaći preduzetnik, da li postoji dovoljan dijalog između privatnog i realnog sektora?

– Državna ulaganja u infrastrukturu će sigurno doprineti razvoju privrede, kako u privatnom tako i u državnom sektoru. Kada je saradnja u pitanju, prostora za napredak uvek ima. Naročito na polju ubrzanja procedura za donošenje odluka u nadležnim institucijama.

Dijalog postoji i on doprinosi poboljšanju situacije. Ipak, verujem da bi svi mi bili srećniji kada bi progres na tom polju ipak išao brže nego do sada.

  • Sport je ozbiljan biznis, to nije tajna, ali ipak gledajući sponzorske ugovore i imena brendova koji su prisutni oko terena, pitanje je kome je šta isplativo. Hoću da vas pitam, zašto nema još velikih imena kompanija u našem sportu?

– Ulaganje srpskih privrednika u sport je i te kako prisutno. Samo u Upravnom odboru košarkaškog kluba Partizan sedi 10 možda i najvećih srpskih privrednika. Ti ljudi su ujedno i sponzori kluba. Hvala im na tome što prepoznaju značaj sporta i ugled Partizana u svetu košarke i sporta na globalnom nivou.

Zajedno se borimo i to zajedništvo je veoma važno. Sa druge strane, smatram da bi za sport bilo još bolje kada bi se uključili i drugi uspešni srpski i regionalni privrednici.

Ulaganje u sport na našem tržištu se sa pravom smatra nekom vrstom društveno-odgovornog poslovanja. Pogotovu kada je u pitanju ulaganje u klubove od nacionalnog značaja kakav je Partizan, ili Crvena zvezda. Sponzorstva u sportu nisu investicija u kojoj možete do kraja precizno izmeriti povrat svog ulaganja, ali svi smo svesni činjenice da sport na našem tržištu sa sobom nosi veoma jake emocije.

Samim tim, povezivanjem vašeg brenda sa nekim sportskim kolektivom, lakše ćete doći do situacije da se vaši klijenti, odnosno potrošači identifikuju sa vama. Takođe, postoje određena merenja vrednosti koja na mesečnom nivou najpreciznije sprovodi Evroliga uz pomoć svojih partnera. Primera radi, svaki mesečni izveštaj o prisutnosti u medijima bilo u Srbiji, bilo u Evropi, se u komercijalnom smislu meri milionima evra.

A to su mahom pozitivne objave koje klub koji vodim generiše na osnovu svog imena i rezultata koje postiže.

  • Šta biste istakli kao najveći izazov u sportu kod nas, a da je u vezi sa finansijama?

– Osim fudbala, svi ostali sportovi se mogu i moraju okarakterisati kao neprofitabilni. Bez obzira što je, primera radi, košarkaški klub Partizan u stanju da od prodaje ulaznica generiše ozbiljnu količinu sredstava, on da bi bio konkurentan mora gro svojih finansija da pronađe putem sponzorstava.

U drugim, za publiku manje atraktivnim klubovima i sportovima, situacija je još izraženija. Određeni sistem finansiranja pojedinaca i granskih sportskih saveza od strane države postoji i vrši se preko Olimpijskog komiteta Srbije. Ipak, to nije dovoljno za masovnije bavljenje sportom, pre svega dece i omladine.

Veliki izazov predstavlja i infrastruktura u koju dugo nije ulagano a igra važnu ulogu i uz pravilno upravljanje može da bude stabilan izvor prihoda.

  • Čujemo da učestvujete na predstojećem Kopaonik biznis forumu, o kojoj temi ćete razgovarati?

– Već sam usputno rekao, govoriću o izazovima sa kojima se susreće auto- industrija. To je važna tema jer smatram da se problemi mogu lako preliti i na ostale grane privrede.

  • Dodatno, zašto vas češće nema na biznis konferencijama, već ste uglavnom na onim koje se tiču sporta? I da li će se to menjati?

– U ime OMR Grupe ne nastupam samo ja, već sa punim poverenjem tu ulogu prepuštam i svojim saradnicima, potpredsednicima kompanije, članovima Upravnog Odbora i direktorima kompanija koje čine našu Grupu.

Moja prisutnost u medijima zahvaljujući sportu je tolika da je na neki način, makar u javnosti, stavila poslovanje u drugi plan. Taj disbalans je nešto što ćemo svakako promeniti, ali sa druge strane, svesni smo i koliko je interesovanje za sport i koliko prostora on sa pravom zauzima u medijima.

Partizan jeste velika strast, velika obaveza i slobodno mogu reći odricanje od uobičajenog života i poslovanja.

Ipak, svesno sam ušao u to, svesno sam tu i ne žalim ni za čim.

UDARNA VEST.

Share

guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare