KUPUJETE POLOVNI AUTOMOBIL?! Evo kako sa izbegnete „mačku u džaku“

Svaki kupac polovnog automobila pokušava da izbegne da kupi “mačku u džaku”. Postoji mnoštvo stvari koje treba imati na umu prilikom kupovine polovnog automobila. Mnogi vozači, povučeni atraktivnošću polovnog automobila za koji su zainteresovani, ne obave detaljnu proveru njegovog stanja. Pojedinima je čak i neprijatno da postave koje pitanje više ljudima od kojih žele da kupe polovni automobil. Mnogi ne odrade adekvatnu probnu vožnju.

Evo nekoliko bitnih stvari na koje bi trebalo da obratite pažnju.

Istorija automobila

Ono što uvek treba da imate na umu pri kupovini polovnog automobila jeste da je taj automobil prethodno korišćen od strane minimum jednog, a možda i više vozača (što manje prethodnih vlasnika, to bolje). Stoga je izuzetno važno da pokušate da se dokopate svih mogućih informacija u vezi s tim kako su prethodni vlasnik ili vlasnici vozili i održavali automobil koji razmišljate da kupite od njih.

Postoje polovni automobili čiji vlasnici su posvećivali pažnju njihovom redovnom održavanju i striktnom poštovanju servisnih intervala, vozeći ih pritom u skladu sa saobraćajnim propisima. S druge strane, u ponudi su i polovni automobili čiji vlasnici su zapostavljali servisne intervale i forsirali motor do iznemoglosti.

Ako se pitate kako da steknete uvid u istoriju automobila, odgovor je preko servisne knjižice. Ona sadrži podatke o odrađenim servisima na osnovu kojih možete da steknete uvid u to koliko je pažnje prethodni vlasnik automobila posvetio održavanju svog limenog ljubimca.

Loša vest je da ni servisna knjižica ne garantuje uvid u realno stanje stvari, budući da može da bude falsifikovana. Ipak što više papira vlasnik polovnog automobila koji želite da kupite poseduje, to mirniji vi možete da budete.

Čist ili ukraden

Devedesetih i početkom 2000-ih godina, tržište u Srbiji bilo je preplavljeno ukradenim automobilima. Stiuacija se od tada izmenila nabolje, ali ipak budite oprezni – proverite broj šasije (VIN) u policiji ili u Centru za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije. Takođe, dobro pogledajte deo oko broja šasije jer je moguće da je čitav komad lima s navedenim brojem isečen, a zatim zavaren deo s novim brojem. U tom slučaju, verovatno ćete uočiti tragove prepravke.

Ako je prepravka odrađena na sofisticiraniji način, CMZ poseduje elektronske uređaje koji analiziraju dubinsku strukturu materijala. To znači da, ako je, npr. broj šasije prebrušen, pa na isto mesto utisnut novi, navedeni uređaji prepoznaju napravilnosti u dubini materijala, što predstavlja razlog za podizanje crvene zastavice. Osim navedenih uređaja za analizu dubinske strukture materijala, postoje i uređaji za merenje debljine laka, uz pomoć kojih se ustanovljava da li je lim prefarban, što je izuzetno korisno prilikom ustanovljavanja potencijalnog problema s rđom ili havarisanošću.

Da li je automobil havarisan?

Najučestaliji metod za ispitivanje havarisanosti jeste provera magnetom, koji funkcioniše po jednostavnom principu – ako postoji površina na automobilu, koja ne privlači magnet, za pretpostaviti je da se ispod laka nalazi git (nije uvek slučaj, ali svakako treba proveriti).

Naravno, obratite pažnju i na bilo kakve nejednakosti, kada su u pitanju zazori između karoserije i vrata, karoserije i haube i karoserije i gepeka, tako i kada je u pitanju boja između panela. Varovi na neuobičajenim mestima takođe pozivaju na oprez.

Da biste sve ovo mogli da primetite, potrebno je da automobil bude čist, kao i da izvršite inspekciju tokom dana, navodi sajt sasomange.

Ono što bi trebalo da znate je da ako kupujete automobil koji je proveo godine u tuđem vlasništvu, postoji velika verovatnoća da je on u nekom trenutku bio udaren. Bitno je samo da nije pretpreo veliko oštećenje prilikom tog udarca.

UDARNA VEST.rs

Share
guest
0 Komentara
Inline Feedbacks
Vidi sve komentare