Izgradnja Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice Ruma – Novi Sad u dužini od 47,7 kilometara, počela je jutros na Fruškoj gori u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića. Radove je započela kineska kompanija CRBC.
– Mislim da ovim strmoglavo grabimo u budućnost i radimo velike stvari za našu zemlju. Iz Novog Sada sem tog velikog i važnog mosta ka Kovilju i ovog tunela najtežeg kod Iriškof venca, bićete spojeni sa srcem Srema, ali i sa Mačvom i bićete na koridoru koji vas od Rumunije vodi ka Hrvatskoj, BiH i RS. Ovaj projekat je u vrednosti 606 miliona evra, reč je o skupom projektu, jer kad gradite mostove, tunele, a ovaj je jedan od najkomplikovanjih, nema malih cena, ničeg jeftinog. Ali, danas Srbija to može, hoće i mora da podnese, jer želimo da ostavimo generacijama koje dolaze ostavimo bolje puteve, sve što smo protraćili u prethodnih 20,30 godina – kazao je predsednik.
– Ponosan sam na činjenicu što danas gradimo više nego ikada, samo Koridori danas grade oko 400 kilometara, a Putevi Srbije biće još 200 kilometara.
U prvom kvartalu rast 1,2 do 1,4 odsto, u 2021. i do 7 odsto
Predsednik Vučić izjavio je da očekuje da Srbija u prvom kvartalu ima rast BDP-a između 1,2 do 1,4 osto, po čemu će jedino Francuska u evrozoni biti ispred Srbije sa rastom od 1,5 odsto, ali uz mnogo nižu bazu od prošle godine u istom periodu.
– Mi danas verujemo da možemo da idemo ne samo na plus šest već i plus sedam odsto u 2021. godini. Svaki procenat rasta znači i veće plate i penzije i da je Srbija bogatija i uspešnija – rekao je Vučić.
Vučić je rekao da je građevinarstvo u prvom kvrtalu u Srbiji skočilo čak 20,5 odsto i poručio da taj sektor treba da bude naša glavna snaga tokom pandemije. Dodao je da je i industrijska proizvodnja bila odlična.
– Verujemo da možemo da imamo plus 11 odsto rast BDP u drugom kvartalu, dodao je Vučić.
Vučić je rekao i da će na svako posečeno stablo ići dve nove sadnice.
-Moramo da čuvamo vazduh, moramo odgovorno da se ponašamo i u budućnosti.
Po ugovoru bi trebalo do marta 2025. da se završi projekat, međutim Vučić je rekao da je sa predstavnicima kineske kompanije CRBC dogovoreno da je novi rok mart 2024. godine.
U razgovoru sa okupljenima predsednik je saznao da na ovoj deonici radi 500 kineskih i 200 srpskih radnika. Takođe, istakao je kako je bitno da za neke teže delove izgradnje moramo obučiti naše ljude, kako ne bismo morali da za takve poslove uvek angažujemo kineske kompanije.
Početku radova prisustvovali su premijerka Ana Brnabić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović, ambasadorka Kine Čen Bo, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić i v. d. direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak.
Fruškogorski koridor, pored toga što će skratiti vožnju od Novog Sada do Beograda za čitavih 20 km i omogućiti da se od centra Novog Sada pre stigne do industrijske zone u Rumi nego do centra Futoga, doneće višestruku korist za sva naseljena mesta u njegovoj okolini.
Fruškogorski koridor predstavljaće autoput od 47,7 km, sa četiri trake od po 3,5 metra, ali bez zaustavnih traka i ta saobraćajnica će spajati auto-puteve ka Šidu i Subotici, a imaće i najduži tunel u Srbiji.
Kroz Frušku goru biće probijen tunel od 3,5 kilometra i biće sagrađen nov most preko Dunava od 1,8 km, koji će spajati Petrovaradin u Sremu i Kovilj u Bačkoj.
Fruškogorski koridor skratiće put i od Novog Sada do beogradskog aerodroma.
UDARNA VEST.rs