Brza saobraćajnica od Novog Beograda do Surčina, dužine 7,9 kilometara, biće otvorena za saobraćaj od petka.
Nova deonica će povezivati Novi Beograd sa autoputem „Miloš Veliki“ i skratiti putovanje do autoputa za desetak kilometara.
Odsad će vozači koji krenu sa Novog Beograda moći da stignu do Čačka za samo sat vremena!
Završni radovi
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić kaže da se izvode završni radovi asfaltiranja, ali da će 31. marta saobraćajnica biti spremna za vozače.
– Ova deonica je od strateške važnosti, posebno za građane Novog Beograda i Surčina jer će uz ovih 7,9 kilometara skratiti izlazak na auto-put. Na trasi su izgrađene četiri raskrsnice, dva nadvožnjaka i tri mosta. Građani će se na ovaj put uključivati iz Vojvođanske ulice, gde će se nalaziti i kružni tok, a takođe će biti izgrađena i petlja Surčin 1, koja će voditi do centra opštine, ali i do novog nacionalnog stadiona. U radove, koji su zvanično počeli u martu 2021, uloženo je 70,5 miliona dolara. Uz ovaj novi put biće manje zagađenje u naseljima, porašće vrednost kuća u ovom delu grada, jer se one sada nalaze na brzoj saobraćajnici. Sve su to dodatni benefiti koji idu uz izgradnju ovako važne deonice – napominje Vesić.
Karakteristike saobraćajnice
* dužina :7,9 kilometara* tri trake u svakom smeru * ima dva nadvožnjaka i tri mosta
* iznos radova: 70 miliona dolara
On dodaje se ovih dana asfaltiraju poslednji metri novog puta, radi se u tri smene kako bi do kraja nedelje prvi automobili prošli ovom trasom.
Prema Vesićevim rečima, nakon otvaranja brze saobraćajnice 3,5 miliona evra biće uloženo u izgradnju petlje Jakovo, koja će povezati to naselje sa ovom deonicom.
– To će omogućiti da 40.000 ljudi koji žive u tom kraju grada brže izlaze na autoput „Miloš Veliki“, čime će se rasteretiti autoput Beograd – Šid jer se neće više preko njega izlaziti na „Miloš Veliki“ – kaže Vesić.
Početak i kraj
Projektant Nemanja Mutić, iz kompanije „Čajna komunikejšn konstrakšen“, koja je uz naše kompanije radila na izgradnji ove deonice, kaže da brza saobraćajnica predstavlja početak i kraj autoputa „Miloš Veliki“.
– Zasigurno mogu da kažem da je sve urađeno na vrhunskom nivou. Radili smo danonoćno, a ispoštovane su sve građevinske procedure, pravila gradnje i testiranja. Deonica ima tri trake po smeru, širine preko tri metra, razdelni pojas od pet metara, pešačke staze širine dva, a biciklističke širine 2,2 metra – navodi Mutić.
Obilaznica oko Beograda od 1. juna
Ministar Goran Vesić najavio je i da će 1. juna biti završena obilaznica oko Beograda do Bubanj Potoka, što, kako je rekao, znači da tranzitni saobraćaj više neće ići preko Gazele.
– U međuvremenu radimo punom parom Sremska Rača – Kuzmin, koji treba da bude gotov krajem godine. To je deo autoputa Beograd – Sarajevo. Radimo nastavak autoputa „Miloš Veliki“ od Pakovraća do Požege, a u aprilu ćemo pustiti prvi deo Moravskog koridora od Pojata skoro do Kruševca – rekao je ministar Vesić.
UDARNA VEST.rs